Mjärdevi Science Parks nya Skuggstyrelse

Den 2 september träffades Mjärdevi Science Park AB:s nya skuggstyrelse för 2014/2015 för första gången. Den består av åtta studenter från olika utbildningslinjer vid Linköpings universitet.

Mjärdevi Science Park var 2011 först i världen med att tillsätta en skuggstyrelse vilket gav studenterna vid Linköpings universitet tillfälle att vara med och påverka, förbättra och utveckla en av Sveriges största science parks med 250 framgångsrika företag.

Skuggstyrelsen arbetar med de ordinarie styrelsefrågorna, har alltså samma dagordning som den ordinarie styrelsen, det vill säga med strategiska frågor och med framtiden som horisont. Dessutom har man ett extra fokus på hur studenter kan involveras i verksamheten och fungerar därmed som en länk mellan Mjärdevi Science Park och Linköpings universitet. Kommunalrådet Christian Gustafsson är ordförande i både skuggstyrelsen och den ordinarie styrelsen.

Som arvode får skuggstyrelsen en styrelseutbildning samt deltar i den ordinarie styrelsens verksamhet, inklusive planeringskonferens och framtagande av affärsplan. Dessutom får man genom sitt arbete kontakter med ledande personer inom Linköpings näringsliv.

I Skuggstyrelsen 2014/2015 ingår:

Caroline Sjööh, Civilekonomprogrammet
Emil Bergdahl, Industriell ekonomi, (2:a året i skuggstyrelsen)
Emil Gunnarsson, Industriell Ekonomi
Johan Elgh, Industriell ekonomi
Louise Carlsson, Industriell ekonomi
Petter Nordström, Affärsjuridikprogrammet, (2:a året i skuggstyrelsen)
Roar Remnert, Civilingenjörsprogrammet, inriktning maskinteknik
Tobias Johansson, sabbatsår från studierna, (2:a året i skuggstyrelsen)

- Det ger extra energi och dynamik att få jobba i strategiska frågor tillsammans med dessa engagerade studenter. De sitter på viktig input om hur vad vi ska fylla parken med för aktiviteter och mötesplatser för att vara en attraktiv arena för framtidens talanger. Jag är övertygad om att skuggstyrelsen kommer att bidra till att ta vårt 30-årsjubilerande Mjärdevi rakt in i framtiden, säger Lena Miranda, nytillträdd VD för Mjärdevi Science Park AB

Mer information: EvaMarie Törnström, kommunikationschef Mjärdevi Science Park AB, 0738-00 53 59

• lena miranda
  • industriell ekonomi
  • civilekonom
  • affärsjuridik
  • civilingenjör
  • skuggstyrelse
  • student
  • mjärdevi center

Mjärdevi Science Park utvecklas nu som tredje generationens science park och firar under 2014 sitt 30-årsjubileum.