Smart Cities och framtidens uppkopplade industrier tema för tisdagens Vecka45

Tisdagen den 8 november sjuder Mjärdevi av spännande föreläsningar, coola innovationer, banbrytande forskning och framtidens fika. Ett stort gäng engagerade entreprenörer, politiker, tjänstemän, forskare och studenter samlas för att lära mer om, inspireras och ta del av styrkeområdet Uppkopplade produkter och system, i år med fokus på den smarta och uppkopplade staden och industrins utveckling av sakernas internet.

Den digitala eldsjälen och framtidsspanaren Darja Isaksson inleder dagen på Dataton, som sedan är fylld av korta rappa föredrag, paneldiskussioner och forskarpresentationer. Ett axplock av föreläare är Joakim Delbom på SICK IVP, Martin Rantzer på SICS East och Ingela Lindahl på Tekniska verken.

CreActives lokaler fylls under dagen av en Internet of Things mässa där ett antal utställare visar upp sina produkter och lösningar såsom exempelvis ett analyserande tennisrack eller datorer som styrs med magneter. ToyotaGAIAZenterio, och Ericsson är några av utställarna under dagen.

Ni hälsas varmt välkomna att besöka såväl Dataton som creActive under tisdagen.

För besök på Dataton vänligen kontakta Anna Österlund, 0762- 38 44 40

För besök på creActive vänligen kontakta Amanda Svensson, 0725-74 00 91

Se Lena Mirandas hälsning till pressen här!

Mjärdevi Science Park är ett kommunägt bolag som arbetar för att erbjuda optimala tillväxtförutsättningar för innovativa företag och tillväxtmiljöer i Linköping. Vi vill få människor och företag att utvecklas och driver även mötesarenan creActive Mjärdevi på Teknikringen 7.