Tekniktisdag med Ericsson om 5G mobile access systems

Är du nyfiken på tekniken bakom 5G & Augmented reality & Nightvision?

ACE – Autoliv, Combitech och Ericsson samarbetar tillsammans med Mjärdevi Science Park AB kring seminariekonceptet TeknikTisdagar – Första tisdagen varje månad, med start den 2/9, hålls ett lunchseminarium i creActive Mjärdevi kring ett specifikt teknikområde där man går lite mer på djupet.

Meningen är att dela med sig av kunskapen till; Tekniker, CTO och VD på företagen, samt Studenter på framförallt Y- och D-linjen. Givetvis är dock alla teknikintresserade varmt välkoma att vara med.

5G mobile access system – why, what and when?

5G is the technology solution for the beyond 2020 time frame that will provide access to information and sharing of data anywhere and anytime for anyone and anything. Thus, in the future, wireless access will not only be about connectivity for people but about connectivity for any kind of entity that benefits from being connected, giving the Networked Society.

In this presentation, you will get Ericsson’s view on scenarios, requirements and general technical solutions for 5G wireless access. More specifically, we will also present how 5G can be much more energy efficient than earlier cellular generations.Tid: tisdag, 02 september 12:00 - 13:00

Presenters:
Gunnar Bark, Manager for Ericsson Research in Linköping
Erik Eriksson, Senior Researcher

Tid: Tisdagen den 2 september kl 12:00 – 13:00
Plats: creActive Mjärdevi, Teknikringen 7, Mjärdevi Science Park, Linköping
Lunch: Ericsson bjuder på en enklare lunch.
Arrangörer: Mjärdevi Science Park AB, Ericsson, Autoliv, Combitech

• ericsson
  • combitech
  • autoliv
  • tekniktisdag
  • lunchföredrag
  • lunchseminarium

Mjärdevi Science Park utvecklas nu som tredje generationens science park och firar under 2014 sitt 30-årsjubileum.