Netpublicator vann Årets Innovation

Sedan 2009 delar Science Park Jönköping årligen ut priset Årets Innovation på Jönköpingsgalan. Utmärkelsen delas ut till ett företag i dess nätverk som med ny teknik, hög ambition och drivkraft visat på god tillväxtpotential.

I år fick Netpublicator Apps ta emot priset.

Genom sin produkt Netpublicator® Docs erbjuder Netpublicator Apps en komplett lösning för papperslösa möten. Konceptet innebär digital distribution av dokumentation till mobila enheter och är en helhetslösning med appar för bl.a. utskick av handlingar, läsning och anteckningsmöjligheter.

Netpublicator Apps har tagit en stark position på marknaden då produkten redan idag används av närmare 5 000 politiker. Bolaget har under året dessutom tagit steget ut på den internationella marknaden. Förutom en positiv miljöpåverkan innebär det innovativa konceptet även stora besparingar och ökad produktivitet för de kunder som använder tjänsten.

foto: Jaffarer.se

• jönköpingsgalan