Ny restaurang och entré på Science Park

Det framgångsrika, lokala företaget FöretagsCatering fortsätter växa och tar sig an nya utmaningar. Under sommaren skrevs avtalet som innebär att FöretagsCatering  från hösten tar över Science Parks helt nybyggda mat- och mötesplats samt det etablerade Konferenscentret i parken - en affär som innebär nya jobb och arbetstillfällen. Konferenscentret kommer drivas av FöretagsCaterings egna eventbolag, FC Event och kommer erbjuda en heltäckande service med allt från lokaler, catering, planering och genomförandet.

Restaurangen som byggs kommer ligga i anslutning till en helt ny entré och Service Centret, målet är att göra en unik restaurang anpassad för husets hyresgäster som för såväl högskolan, grannföretag och förbipasserande.  Genom den nya entrén samlar Science Park också fler av husets funktioner till en och samma plats och kan bättre serva de ca 100 företagen som finns etablerade i parken.

"Science Park är en av de mest spännande miljöerna i stan och vi ser stor potential i att skapa ytterligare en mötesplats i detta kreativa hus - för alla i stan som  vill äta gott  och konferera i trevliga, moderna lokaler mitt i stan" säger FöretagsCaterings driftansvarig William Axelsson.

Therese Sjölundh; Vd för Science Park Jönköping betonar vikten av möten i parken där en ny mat- och mötesplats länge varit efterfrågad.

"Vi är mycket glada för det stora intresset att driva denna nya mat- och mötesplats tillsammans med oss och i  FC har vi hittat en part som brinner för möten, god mat och god service och vi ser fram emot ett gott samarbete."

Just nu pågår bygget av den nya restaurangen och huvudentrén till Science Park och parterna räknar med att det blir invigning under oktober.