Techpay godkänd för alla certifieringar inom betalbranschen

Med TechPay som leverantör, är det bevisat säkert med hantering av kontokortsbetalningar. TechPay är godkända för alla bankers krav som finns inom betalbranschen. På ett par år har TechPay klarat EMV-certifieringar som baseras på MasterCards och Visas krav för betalterminaler och nu även PCI PA-DSS krav på organisation och utveckling av betallösningar.

- Vi har arbetat fokuserat under flera år kring säkerhet. Nu har vi fått bevis på att vi arbetat i rätt riktning och vi är stolta att vi nu har klarat alla krav, säger Göran Carlqvist, VD på TechPay.

PNC-SAC har som övergripande organisation för nordens banker, godkänt TechPays produkter enligt senaste kraven inom betalning med kontokort. Certifieringen gäller för både fristående samt kassakopplade betalterminaler och finns listade på PNC-SAC hemsida. Med TechPays kassakoppling får kassaleverantörer enklare att införa säkert kontokortbetalning.

- Nu kan vi på bred front införa TechPay betalningssystem och vi har redan kontakt med ledande aktörer. Inom kort kommer vi att lansera nya produkter för att tillgodose våra kunders behov i olika miljöer, säger José Caro, Marknad- och Försäljningsansvarig på TechPay.

För mer information se även TechPays hemsida, www.techpay.se.

Kontaktpersoner:

Göran Carlqvist, VD, tfn 0736-20 99 05
Jose Caro, Marknad och Försäljning, tfn 0708-21 56 15

TechPay – Betalningslösningar på dina villkor

Technical Payment Solutions Sweden AB, TechPay, är ledande i Norden på att utveckla och sälja kundanpassade betaltjänster för betalningslösningar inom persontrafik, handel och restaurang.