Imano satsar på Jönköping

IT-konsultföretaget Imano går starkt trots konjunkturnedgång och finanskris. De senaste veckorna har fem personer rekryterats till Jönköping, Växjö och Falun.
- Jönköping är det kontor där vi anställt flest personer det senaste året, och fler lär det bli, säger Imanos VD Christer Lindqvist.

Imano, med säte i Göteborg, har haft en ständigt positiv utveckling sedan starten 2002. Idag finns 40 anställda på fyra orter. Omsättningen ökade förra året med 29 % till 39 MSEK.

Imano fortsätter att gå bra under 2009, trots de kärvare tiderna. Christer menar att förklaringen ligger i den höga kompetensen som finns bland medarbetarna.
-Vi har lagt grunden till ett företag i elitklass och kan nu handplocka nya medarbetare som passar in i vår profil och vill utvecklas tillsammans med oss. Inom tjänstesektorn finns det många aktörer som kan leverera bra konsultuppdrag, men få kan skapa värden med sådan precision som Imano.

Jönköpingskontoret har växt från två till sex medarbetare på mindre än ett år. Den senaste rekryteringen blev klar alldeles nyligen. Christin Lindberg, som tidigare haft ledande positioner på Systeam, Capgemini och Tieto Enator, börjar på Imano i slutet av juli.
-Christin är en mycket erfaren och uppskattad konsult. Med Christin kommer vi kunna stärka vår position ytterligare i Jönköpingsregionen, säger Christer.

Nyligen flyttade Imano till större lokaler inom Science Park Jönköping. Christer Lindqvist ser med tillförsikt på utvecklingen.
-Jönköping är en spännande marknad där vi redan är etablerade inom offentlig sektor. Jag tror det finns goda möjligheter för flera nya uppdrag framöver, t ex inom skogsindustrin, och därmed även en fortsatt expansion från vår sida.

För mer information kontakta:
Christer Lindqvist, VD Imano, 070-255 55 23

Imano
Imano är en ledande leverantör av IT-tjänster inom skogsindustri och offentlig sektor. Vår styrka är förmågan att förstå kundens behov och översätta dem till smarta IT-lösningar. Söker du kompetens inom Ledning & styrning, Integration, Webblösningar eller Beslutsstöd kan vi göra skillnad. Imano består av 40 hängivna konsulter i Göteborg, Jönköping, Växjö och Falun. Dagens Industri har utsett Imano till Gasellföretag 2007 och 2008. Läs mer på
www.imano.se