Julklappstips - ge bort Familyfoods matkasse i julklapp!

Inför julen erbjuder Familyfood en särskild julkasse med allt du behöver för ett härligt julbord för en stor familj (cirka åtta personer).

- Det är tredje året i rad som vi presenterar Familyfoods julkasse säger Lotta Alberius, en av delägarna. Familyfoods julkasse bjuder på traditionsenlig sill, Janssons frestelse, varmrökt lax från Sjöarps rökeri, skinka, julköttbullar med färs från Lindells gårdslakteri, prinskorvar från Sten´s chark och glöggmarinerad kyckling från Bjäre fågel men också på fräscha rotfrukter, äpplesallad och spenatsallad med tranbär. Goda ostar och något sött efter maten finns också i kassen. Menyn är traditionell men råvarorna är utmärkande.

- Vi har till exempel handlat all prinskorv från Sten´s chark, en mindre chark i Åseda. Där handknuter de alla prinskorvarna själva. Kycklingen från Bjäre fågel är den enda fågel som får bära Svensk Sigills märkning och vi är stolta över att ha med en kyckling i kassen som vi vet haft det bra under uppväxten, fortsätter Karin Ahlqvist. Laxen har vi hämtat från Sjöarps rökeri där man röker lax med en 30-årig tradition. Sjöarps rökeri bidrar även med sillinläggning i årets julkasse.

- Julpåse med all julmaten är populärt. Likaså bruka många vilja ha julklappstips, berättar Karin. Hos Familyfood kan du beställa presentkort på en matkasse, en perfekt julklapp att ge bort. Nytt för i år är även en mindre julpåse med delikatesser. Vi har fått förfrågan från arbetsplatser som vill ge sina anställda en julgåva. Företagen kan välja mellan antingen en matkasse eller en mindre kasse med utvalda små delikatesser. Vi har satt ihop en delikatesspåse med glögg från EJfarm utanför Ulricehamn, pepparkaksskorpor från Knäck och bräck, senap från Karamellkokeriet i Mariannelund och en riktigt god choklad och julkarameller.

Fakta om Familyfood
Familyfood ägs och drivs av Lotta Alberius, Karin Ahlqvist och Tobias Gustavsson. Företaget har sedan 2007 levererat färdigplanerade matkassar med recept hem till privata hushåll . Tillväxten har varit mycket positiv och företaget finns i dag i stora delar av södra Sverige. Familyfood är en del av Science Park Jönköpings utvecklingsprogram Business incubator

Kontakta oss på: info@familyfood.se

Lotta 076-8133580