Nominerade till Årets Innovation

Nydanande teknik, internationell tillväxtpotential och stor drivkraft är kriterier som måste uppfyllas av de nominerade till Årets innovation. Science Park Jönköping har nu utsett de tre företag som tävlar om utmärkelsen på Jönköpingsgalan den 20 november!

Prevecta AB har utvecklat WaterFuse® - ett patentsökt system som på ett unikt sätt minimerar risken för vattenskador i byggnader. Systemet bygger på vattendetektorer som vid läckage stänger av vattnet och larmar. WaterFuse® har också en funktion för automatisk läckagekontroll vilket innebär att risken för dolda vattenläckage minimeras.

Netpublicator® är en tjänst för onlinepublicering av trycksaker till webbläsare, mobiler och läsplattor som idag används av tusentals företag. Under det senaste året har företaget utvecklat ett innovativt koncept med hög automatiseringsgrad och ett användargränssnitt för Apples läsplatta iPad riktat till dagstidningar världen över vilket bäddar för stark tillväxtpotential.

CombiQ AB utvecklar lösningar inom RFID (Radio Frequency IDentification) som kan byggas in i produkter och skapa mervärden för kunden. CombiQs patentsökta teknik inom automatisk maskinuppföljning finns bland annat i Husqvarnas maskiner där de registrerar driftdata som sedan följs upp av servicetekniker via en webbportal.

Årets Innovation delas ut till det företag i Science Park Jönköping eller i dess nätverk, som visat på störst innovativ lösning under det gångna året. Vinnarens innovation ska bygga på en nydanande teknik, företaget ska ha en internationell tillväxtpotential och personerna bakom visa på stor ambition och drivkraft. Priset instiftades 2009 och kommer att delas ut årligen.

2009 gick priset till SafeTool.

För ytterligare information, kontakta:
Fredrik Göransson, Science Park: 036-30 51 56
Helena Nordström, arrangör Jönköpingsgalan: 0702-77 67 00

• jönköpingsgalan
  • prevecta
  • waterfuse
  • combiq
  • netpublicator

Science Park Jönköping är en mötesplats för kunskapsintensiva företag och drivna entreprenörer med förmågan att se möjligheter i nya tekniker och affärer. Vi erbjuder affärsutveckling och finansieringsmöjligheter i en kreativ miljö vid Högskolan i Jönköping.