Nominerade till Årets Innovation

Internationell tillväxtpotential och nydanande teknik som underlättar vardagen är en gemensam nämnare hos de nominerade till Årets innovation. Science Park har nu utsett de tre företag som tävlar om utmärkelsen på Jönköpingsgalan den 15 oktober!

Combiplate har utvecklat ett system av digitala postboxar och en unik möjlighet att skicka och ta emot paket direkt från trappuppgången, något som underlättar för såväl fastighetsägare som hyresgäster.

Systemet bygger på ett metodpatent som innebär en möjlighet att skapa kvittenser utan att parterna behöver träffas. Combiplates innovativa lösning skapar ett modernare och mer attraktivt boende och har en stor framtida tillväxtpotential inte minst då e-handeln starkt ökar.

Dreamy Dot Sjalsele är en patenterad svensk innovation som kombinerat det bästa från två världar. Med Dreamy Dot kombinerar man den tekniska bärselens trygghet och säkerhet med den traditionella bärsjalens närhet och ergonomiskt riktiga positioner för barnet. Enkelt men genialt. Dreamy Dots grundare är entreprenören och designern Ulrika Billingham, utbildad på Konstfack i Stockholm. Utvecklingen har skett i samarbete med forskare, föräldrar och sjukgymnaster och produkten bedöms ha mycket stor internationell marknadspotential.

Fraktjakt.se är en samlad internettjänst som underlättar jämförelser av olika fraktalternativ och priser. Fraktjakt bygger på en egenutvecklad plattform som är helt unik i sitt slag och målgrupperna är e-handlare genom integration mot e-handelsplatser, privatpersoner som kan söka alternativ genom Fraktjakts egen hemsida och företag som kan integrera Fraktjakt med sitt affärssystem. Fraktjakt möter ett mycket tydligt behov och har även stor internationell tillväxtpotential.

Utmärkelsen Årets innovation delas ut till det företag i Science Parks nätverk som visat på störst innovativ lösning under det gångna året. Vinnarens innovation ska bygga på en nydanande teknik, företaget ska ha en internationell tillväxtpotential och personerna bakom visa på stor ambition och drivkraft.

För ytterligare information, kontakta:

Therese Sjölundh, VD Science Park Jönköping, 036-305153

Högupplösta bilder på de nominerade hittar du här.

• årets innovation
  • jönköpingsgalan
  • dreamy dot
  • fraktjakt
  • combiplate
  • pris
  • tävling

Science Park Jönköping är en mötesplats för kunskapsintensiva företag och drivna entreprenörer med förmågan att se möjligheter i nya tekniker och affärer. Vi erbjuder affärsutveckling och finansieringsmöjligheter i en kreativ miljö vid Högskolan i Jönköping.