Sveriges Innovationsriksdag i Jönköping

De senaste åren har alltmer fokus satts på innovationssystem och kunskapsintensivt nyföretagande. Senast i måndags redovisade regeringen i vårpropositionen sin bild av hur viktigt det är att satsa på Sverige som ett innovationsland.

Ambitionen att skapa utbildning, forskning och ett innovationssystem i världsklass är frågor som kommer att diskuteras av de rekordmånga deltagarna på branschkonferensen Sveriges Innovationsriksdag i Jönköping 23-25 april.

Keynote speakers är trendspanaren Magnus Lindkvist och innovationsgurun och Forbes-medarbetaren Haydn Shaughnessy. Övriga talare är Magnus Karlsson, Head of Innovation på Ericsson, äventyraren Renata Chlumska, innovationsforskaren Susanna Bill samt Göran Lundwall vd Almi och Peter Strömbäck vd Innovationsbron.

Den 23-25 april går Sveriges Innovationsriksdag av stapeln i Jönköping. Sveriges Innovationsriksdag är namnet på SISP – Swedish Incubators & Science Parks – årskonferens. SISP är den medlemsbaserade branschföreningen för Sveriges inkubatorer och science parks. SISP har 62 medlemmar över hela Sverige som tillsammans hyser över 5000 företag med cirka 70 000 sysselsatta.

Värdar för årets konferens är Science Park Jönköping.

Presskontakt:
Cecilia Ödman, 070-275 39 46, cecilia.odman@sciencepark.se