Lunds Universitet tillsätter projektgrupp

Nyhet   •   Feb 16, 2019 17:18 CET

Lunds universitets styrelse beslutade 15e februari att ge det formella uppdraget att utveckla planerna för LUs etablering på Science Village till en projektgrupp. Gruppen, under ledning av professor Olle Söderman, kommer att konkretisera och fördjupa scenario 2 och 3 som beskrevs i rapporten ”Lunds universitets etablering i Science Village” här.

De planer som stakas ut i den tidigare rapporten ger Lunds universitet goda möjligheter att nära associera sig med två världsledande forskningsanläggningar inom materialområdet med potentiellt stora effekter för både den egna forskningen och universitetets internationella profil. Vidare ger en etablering på Science Village möjlighet att skapa en modern campusmiljö i närhet – inte bara till anläggningarna – utan också till innovationsdriven industri och områdets internationella forskningscommunity.

”Arbetet går framåt i bra fart gällande verksamhetsetableringen på Science Village Scandinavia, SVS.” Torbjörn von Schantz, från Rektors blogg

Science Village gläds åt att arbetet fortgår med brett stöd från både rektor och styrelse. Lunds universitets närvaro är av stor betydelse för platsen och områdets karaktär som kunskaps- och innovationsmiljö.

Kommentarer (0)

Kommentera