Ditt beslut om droger!

För att nå så många ungdomar som möjligt, väljer frivilliga från Scientologi-kyrkan i Milano att bege sig till områden där många människor samlas för att sprida sanningen om droger. Kyrkan, som stöder utbildningen "Sanningen om droger" i förebyggande syfte, har gått i spetsen för drogutbildning i 25 år. Volontärer använder "Sanningen - om - droger" häften, samt en dokumentärfilm försedd med saklig information om vad droger är och vad de orsakar. Unga människor får på detta vis den kunskap de behöver för att fatta egna beslut om att leva drogfritt.
För att nå så många människor som möjligt, arbetar volontärerna i team i områden av staden där många människor samlas, t.ex. stadens största torg, Piazza Duomo. Under en enskild helg, distribuerar de tusentals kopior av "Sanningen - om - droger" häften.
Scientologer arbetar runt om i samhällen på fem kontinenter för att ge andra sanningen om droger till alla och fram för allt till ungdomar.
 Kyrkan och dess medlemmar är hängivna att genom att utbilda människor utrota drogmissbruk. Scientologikyrkan har publicerat en broschyr, Scientologi - Hur vi hjälper, Sanningen om droger - skapandet av en Drogfri värld, för att möta önskemål om mer information om drogutbildning och förebyggande initiativ. Om du vill veta mer eller läsa broschyren, besök Scientologikyrkans hemsida.

Scientologins grundare, L. Ron Hubbard såg tydligt problemet med droger och skrev: "Planeten har stött på en barriär som hindrar några som helst omfattande sociala framsteg - droger och andra biokemiska ämnen. Dessa kan få människor in i ett tillstånd som inte bara hindrar och förstör fysisk hälsa, utan dessutom förhindrar en stabil utveckling av mental eller andligt välbefinnande."