Scientologikyrkan i Pretoria stod som värdar för en grupp hövdingar vilka var så imponerade över kyrkans humanitetsprogram..

Sydafrikanska stamledare startar upp 2017 stärkta av Scientologikyrkans humanitära kampanjer

Precis likt andra städer runtom jorden, firade Scientologikyrkan i Pretoria in det nya året med att bevittna det nyårsevent som hölls i Los Angeles inför tusentals scientologer och inbjudna gäster.

David Miscavige, scientologikyrkans ledare, presenterade en krönika över religionens anmärkningsvärda uppnåenden under 2016 och de lika imponerande resultaten ifrån de många humanitära program kyrkan stödjer.

Scientologikyrkan i Pretoria stod som värdar för en grupp hövdingar vilka var så imponerade över vad de fick se att de krävde ett eget möte för att finna ut mer om hur kyrkans humanitetsprogram skulle kunna hjälpa just deras folk.

Kyrkan koordinerar aktiviteterna när det gäller Stiftelsen för ett Drogfritt Afrika, det mest långtgående drogupplysnings-initiativet i regionen.Ungdomar för Mänskliga Rättighter, ett annat initiativ ifrån Scientologikyrkan, används av samhällsgrupper och lokala kyrkor för att höja medvetandenivån när det gäller den Universella Deklarationen om Mänskliga Rättigheter i Sydafrika, Kongo, Angola, Elfenbenskusten, Ghana, Togo, Liberia och Sierra Leone.

Där finns också Frivilligpastorernas "Goodwill"-turnè som erbjuder ovillkorlig hjälp till städer och byar över hela den Afrikanska kontinenten

Stolta över sitt lands traditioner och arv - känner sig Scientologikyrkan i Pretoria hedrad över att ingå ett partnerskap med stamhövdingar i syfte att bygga ett starkt och blomstrande Sydafrika för alla.

Scientologikyrkan i Pretoria är en Ideal Scientologikyrka. Dess faciliteter är utformade för att kunna erbjuda samtliga spirituella scientologitjänster till sina församlingsmedlemmar, samt även att tjänstgöra som ett hem för hela samhället och en mötesplats för gemensamma strävanden när det gäller att lyfta och stödja människor inom alla trosuppfattningar.

Religionen Scientologi grundades av författaren och filosofen L. Ron Hubbard. Den första scientologikyrkan bildades i Los Angeles 1954. Religionen har expanderat till över 11.000 kyrkor, Missioner och anslutna grupper, med miljontals medlemmar i 167 länder.

KONTAKT:

I Sverige: Stig Andersson Scientologi-kyrkan i Malmö