CHRISTINA TILLMAN NY VD FÖR HAPPY PLUGS

Christina Tillman utses till ny VD för Happy Plugs för att stödja den snabba internationella expansionen och bidra med väldokumenterad erfarenhet av att leda globala varumärken. Andreas Vural fortsätter arbeta operativt på Happy Plugs som vice ordförande.

STOCKHOLM, – September 20, 2017 – Happy Plugs®, en global marknadsledare som introducerat fashion tech inom konsumentelektronikbranschen meddelade idag att Christina Tillman, med framgångsrik erfarenhet från konsumentvaruindustrin, har utnämnts till verkställande direktör. Christina tillträder den 2 oktober 2017 och Andreas Vural fortsätter tillsammans med Tillman att utveckla Happy Plugs varumärken och dess erbjudande.

Christina arbetar idag som styrelseledamot i flera bolag, bland annat COOP Sverige, med cirka 32 miljarder kronor i omsättning (2016). Christina är bland annat styrelseledamot i den börsnoterade industrigruppen Volati, fastighetsbolaget Corem Property Group, fastighetsutvecklaren Tobin Properties och styrelseordförande i modebolaget House of Dagmar. Christina har under många år arbetat som VD för det börsnoterade modebolaget Odd Molly och även som VD för klädföretaget Gudrun Sjödén och COO på kosmetikföretaget FACE Stockholm.

- Att hitta rätt partner för att tillsammans med mig ta oss till nästa steg i vår utveckling har varit mitt primära fokus under de senaste månaderna och jag är stolt över att Christina ansluter sig till vårt fantastiska team. Hon är en enormt kompetent företagsledare med en djup passion för konsumenten och en sofistikerad förståelse för att bygga globala varumärken. Detta, i kombination med sin ledarstil, omvandlingserfarenhet och intensiv fokusering på resultat, kommer att stärka oss när vi rör oss mot framtiden, säger Andreas Vural, grundare och vice ordförande.

- Jag är verkligen imponerad av vad Andreas har åstadkommit inom konsumentelektronikbranschen och någon jag har följt under en tid och det är en fantastisk möjlighet att tillsammans med honom och resten av det starka teamet fortsätta bygga på år av innovation. Varumärkena har enorm potential över hela världen och med den senaste finansieringen från Scope är jag ödmjuk, entusiastisk och full av energi att leda nästa utvecklingsfas tillsammans Andreas och hans team, säger Christina Tillman.

- Andreas Vural och hans team har utvecklat Happy Plugs till en internationell framgång. Med Christina Tillmans ledaregenskaper kommer vi att kunna lyfta Happy Plugs ännu till nästa nivå. Jag är stolt över att Christina kommer att vara med på den fortsatta resan, säger Andreas Ossmark, partner och medgrundare av Scope Capital.

Christina Tillman är en mycket erfaren företagsledare med över 25 års erfarenhet av modeindustrin och konsumentvaror. Christina har erfarenhet att förbättra, växa globala varumärken och effektivisera affärsenheter över flera distributionskanaler, inklusive e-handel, distribution- och återförsäljarledet och egen detaljhandel. Hon var under sin tid som VD för Odd Molly ansvarig för börsintroduktionen på NASDAQ OMX Stockholm. Christina är civilekonom från Stockholms universitet och karriären började på Indiska Magasinet 1990 där hon arbetade i tio år.

För mer information kontakta:
Linda Nordlund
PR & Marketing Director, Happy Plugs
linda@happyplugs.com

• Finans

Om Happy Plugs
Happy Plugs är ett svenskt mode och livstilshus med bas i Stockholm. Bolaget är världsledande inom modeteknik med en målsättning att förändra konsumentelektronikindustrin genom att kombinera innovativ design, mode och teknik. Happy Plugs är ett prisbelönt livsstils- och modevarmuärke med ambitionen att omvandla viktiga tekniskaccessoarer till mode-måsten. Bolaget senaste varumärke YEVO är ett innovationslabb, vilket skapar framtiden av smarta hörlurar. Happy Plugs och YEVO finns i de mest prestigefyllda varuhusen och butiker i över 10.000 återförsäljare i över 70 länder världen över.
För mer information, se www.happyplugs.com och www.yevolabs.com

Om Scope
Scope investerar i nordiska tillväxtbolag. Målsättningen är att skapa hög riskjusterad avkastning över en konjunkturcykel. Investeringar görs i innovativa och kreativa bolag som bevisat sitt mervärde på marknaden. Som en aktiv ägare blir Scope partners med ledningen i bolagen för att skapa internationellt skalbara plattformar för en hållbar tillväxt. Scope Capital Advisory med kontor i Stockholm och Geneve är rådgivare till fonderna. För mer information, se www.scope.se

Monalotte Theorell Christofferson