Scorettgruppen expanderar – öppnar sex stycken butiker vid månadsskiftet

Scorettgruppen expanderar – öppnar sex stycken butiker vid månadsskiftet

Skomode, skovårdsexpertis och den höga personliga servicegraden står som signum när Scorettgruppen går en fullfjädrad kundupplevelse tillmötes, och satsar på att utöka dess fysiska butiksnät. Sex stycken butiksöppningar äger således rum i slutet av mars, om tre premiäröppningar och tre återöppningar.

I synergieffekt med e-handeln står omnihandelsaktören Scorettgruppens fysiska butiker i epicentrum för shoppingupplevelsen. Verksamheten tar därför fördel av potentialen i sina starka butiksenheter och fortsätter att utöka sitt rikstäckande butiksnät, varav sex stycken butiksöppningar äger rum strax innan månadsskiftet.

Först ut är premiäröppningen av butikskonceptet Scorett i Mölndal Galleria fredagen den 22 mars med koncepten Sneakers Corner och Håkanssons, och torsdagen den 28 mars slår man upp portarna på Kongahälla Shopping i Kungälv där verksamhetens samtliga butikskoncept kommer att etableras; Scorett, Håkanssons, Wallenbergs och Sneakers Corner. Därutöver har Scorett i Bergvik Köpcenter i Karlstad fått sig ett lyft, och har nypremiär i nya lokaler. Utöver premiäröppningarna står även ett antal återöppningar tillföljd av renovering eller ombyggnation på tur. Samtliga leds i butikskonceptet Scoretts regi, och är förlagda i Bromma Blocks, Marieberg Galleria i Örebro och Galleria Duvan i Karlstad.

Kort om Scorett

Scorett bildades år 1989 och är idag en av Sveriges ledande skomodekedjor. Kedjan består av 85 Scorettbutiker spridda runt om i Sverige samt webshop. Huvudkontoret ligger i Varberg. I Scorettgruppen ingår förutom Scorett även koncepten Scorett Outlet, Håkanssons, Sneakers Corner, Wallenbergs skor och ett antal ECCO-butiker.

För mer information om Scorett, följ oss på: scorett.se, Instagram, Facebook, Youtube, Vimeo