Scorettgruppen introducerar vårens sneakernyheter - med dans

Scorettgruppen introducerar vårens sneakernyheter - med dans

Dans, passion och mångfald möter trend när Scorett frontar vårens sneakerkollektion i kampanjen Sneakers Corner By Scorett tillsammans med intressanta personligheter från streetstyle- och danskulturen.

I vår är det dansen som tar täten när Scorettgruppen frontar vårens sneakerskollektion, i vad som kommer att bli butikskonceptet Scoretts största sneakerkampanj för i år. Kampanjen, som går under namnet Sneakers Corner By Scorett, har sitt fokus i att förmedla glädje, passion, trend och mångfald genom att fronta intressanta personligheter från streetstyle-och danskulturen. Kampanjfilmen har därmed regisserats på så vis att dansarna Brian Madika, Izzabella Garra, Kevin Santos och Yerusaliem Tesfay dansar fram i vårens sneakernyheter på kulturcentret Artipelag i Stockholm. På scorett.se kan man sedermera läsa mer om varje dansare för att lära känna dem bättre, och shoppa stilen.

”– Vem rycks inte med i något så uttrycksfullt som dans? Att uttrycka sig genom olika medium är något som ligger helt rätt i tiden, och i symbios med att göra det i dess självklara val sneakers känner vi att detta är något som alla kan ta till sig. För att få kampanjen att leva vidare ännu mer och spridas kommer vi även att följa upp med en hashtag via sociala medier, och anordna schyssta tävlingar i samband med kampanjen” säger Alexander Arlbrandt, inköpare på Scorettgruppen, tillika en av dem som står bakom framtagandet av kampanjen.

Se hela kampanjen i din närmaste Scorettbutik eller på scorett.se.

Kort om Scorett

Scorett bildades år 1989 och är idag en av Sveriges ledande skomodekedjor. Kedjan består av 85 Scorettbutiker spridda runt om i Sverige samt webshop. Huvudkontoret ligger i Varberg. I Scorettgruppen ingår förutom Scorett även koncepten Scorett Outlet, Håkanssons, Sneakers Corner, Wallenbergs skor och ett antal ECCO-butiker.

För mer information om Scorett, följ oss på: scorett.se, Instagram, Facebook, Youtube, Vimeo