Ren bilinteriör med ny teknik -  Turtle Wax Power Out!

Ren bilinteriör med ny teknik - Turtle Wax Power Out!

Turtle Wax helt nya serie Power Out! består av tre produkter som rengör och fräschar upp textilklädsel, läderklädsel och mattor. Förutom att bilen blir vårfin elimineras odörer och på köpet en doft av ny bil. Power Out-produkterna är också effektiva för att hålla rent i båten, husvagnen & husbilen.

Textile Cleaner & Protector- För rengöring av textilklädsel
Kraftfull rengöring som effektivt tar bort fläckar och smuts på alla typer av textilier. Den flexibla borsten rengör skonsamt och effektivt samtidigt som den fångar upp ludd, djurhår och annan smuts. Dessutom erhålls ett skikt som skyddar mot nya fläckar. Nyutvecklad Odor-X™ -teknologi eliminerar dålig lukt på molekylnivå.

Carpet & Rubber Heavy Duty Cleaner – För rengöring av textil- och gummimattor
Ett kraftigt rengöringsmedel som tar bort intorkade fläckar och smuts. Fungerar perfekt även för gummimattor. Den fasta borsten kommer åt i sömmar/fogar och andra svåråtkomliga utrymmen. Medlet är snabbtorkande och skapar en skyddande yta mot framtida spill/fläckar. Speciell Odor-X™ -teknologi eliminerar dålig lukt på molekylnivå.

Leather Cleaner & Conditioner - Förnyar och skyddar skinnklädsel
Ett rengörande och vårdande skum som skyddar lädret mot blekning, färgändringar och sprickor. Skummet har en unik formula som avlägsnar smutsfläckar från till exempel kaffe och jeans. Det ger en naturlig glans. Efter användning bibehålls en fräsch läderdoft som varar i veckor. Den speciella Odor-X™ -teknologin eliminerar dålig lukt på molekylnivå.

TEKNISK INFORMATION
Ordenone® - Kapslar in odörer
OM Complex - Neutraliserar odörer
Doftämne - Frigör fräschhet
Ämnena är verksamma i cirka 30 dagar

Lansering samt priser:
Textile Cleaner & Protector                    April 2017          Ca pris inkl moms 125 kr (400 ml)
Carpet & Rubber Heavy Duty Cleaner   April 2017          Ca pris inkl moms 125 kr (400 ml)
Leather Cleaner & Conditioner               April 2017          Ca pris inkl moms 125 kr (400 ml)

Joakim Stenling, produktchef SEAB, tel 08-591 499 23, joakim.stenling@seab.se
Lennart Thulin, presskontakt Norsholmen AB, tel 0705-106 106, lennart.thulin@norsholmen.se

OM SEAB
SEAB etablerades på 60-talet och är idag Nordens största distributör av bilvårdsprodukter. I vår portfölj representerar vi ett stort antal starka varumärken såsom Turtle Wax, Armor All, STP, WD-40, Wunder-Baum, CorroProtect m.fl.
Förutom konsumentprodukter ingår även professionella produkter och serviceanläggningar för bilvård i koncernens erbjudande. Vi sysselsätter totalt 100 personer i Norden och omsätter cirka 435 miljoner kronor per år. Huvudkontoret finns i Sigtuna. Vi tillhandahåller produkter av hög kvalitet för att vårda, bevara och skydda fordon, hem och garage. Med hjälp av starka varumärken skapar vi affärsmöjligheter, lönsamhet och tillväxt för våra samarbetspartners. www.seab.se