Seclave, ny produkt för innovativ hantering av lösenord

Seclave, your digital fortress är en ny, svenskutvecklad produkt som hjälper till att hantera lösenord och kryptonycklar. Den motverkar problemet med komplicerade lösenord uppskrivna på lappar under tangentbordet.

Upp till 500 lösenord kan sparas i enheten och en starkt krypterad backup kan exporteras via USB. Backup-filen återställs med en 128-bitars nyckel som endast kan läsas på displayen. Produkten passar såväl den säkerhetsmedvetne privatpersonen som det stora företaget som vill återta kontrollen över sina lösenord.

”Vi har fått mycket positiv respons på den prototypserie som vi presenterat under hösten och tror på vår produkt. Det finns ett sug efter en enkel och säker lösenordshantering” säger Eskil Nilsson, VD för Novemus AB.

Seclave utvecklas och tillverkas av Seclave AB med säte i Göteborg. Distributör i norden är Novemus AB och priset kommer ligga på ca 1500kr inkl moms vid styckeförsäljning. Första leverans beräknas till slutet 2012.

Besök www.seclave.se för mer information och anmäl dig till nyhetsbrevet för att följa utvecklingen.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Eskil Nilsson, Novemus AB

info@novemus.se