Ökad säkerhet på 51 besiktningsstationer

Samarbetsavtal tecknades nyligen mellan den nordiska säkerhetskoncernen Sector Alarm AB och det världsledande besiktningsföretaget DEKRA. DEKRA, som har expanderat kraftigt de senaste åren har idag 51 besiktningsstationer från Trelleborg i söder till Luleå i norr. Avtalet innebär att Sector Alarm ska övervaka säkerheten på deras anläggningar.

- Vi är mycket glada över att vi har fått förtroendet att samarbeta med DEKRA. Vårt fokus är enkelhet, god kundservice och att personalen ska känna sig trygg. Det här samarbetet ligger helt i linje med vår stora satsning på små och medelstora företag i hela landet, säger Joakim Malmberg, försäljningsdirektör på Sector Alarm AB.

DEKRA SE, med huvudkontor i Tyskland, har idag verksamhet över hela världen och är den ledande aktören för opartiska fordonskontroller. Företaget har expanderat de senaste åren och har totalt 37 000 anställda, varav 115 medarbetare finns i Sverige i det svenska dotterbolaget DEKRA Automotive AB. Precis som för Sector Alarm står säkerheten i fokus på DEKRA.

- Tillsammans med våra systerbolag arbetar vi för att vara en ”Global partner for a safe world" och att samarbeta med Sector Alarm känns därför naturligt eftersom vi båda arbetar med säkerhet som huvudfokus. Säkerheten för vår personal är lika viktigt som det säkerhetsarbete vi utför åt våra kunder. Därför är Sector Alarm en bra och trygg partner för DEKRA, säger Jan Martinsson, VD på DEKRA Automotive AB.

Kontakt och mer information:

Joakim Malmberg
Försäljningsdirektör Sector Alarm AB
joakim.malmberg@sectoralarm.se

Jan Martinsson
VD DEKRA Automotive AB
jan.martinsson@dekra.com

Om DEKRA SE:

DEKRA SE med huvudkontor i Stuttgart, Tyskland, är den ledande aktören för fordonsbranschen inom opartiska kontroller. Med över 37 000 medarbetare och med en omsättning på över 27 miljarder SEK är DEKRA representerade i ett femtiotal länder världen över. DEKRA Automotive AB driver idag 51 besiktningsstationer i Sverige och är ca 115 anställda. För mer information besök oss på www.dekra-bilbesiktning.se.

• inbrottslarm
  • brandskydd
  • företagslarm
  • trygghet
  • säkerhet
  • sector alarm

Den nordiska säkerhetskoncernen Sector Alarm är totalleverantör av tjänster inom trygghet och säkerhet för privata hem och företag. Under varumärket Sector Alarm erbjuder företaget privata hem och mindre företag en trygg miljö att bo och jobba i. Sector Alarm-koncernen grundades 1995 med huvudkontor i Oslo. Sector Alarm har en position som näst störst i Europa och har ledande positioner i Norge, Sverige och Finland och som marknadsledare i Irland. Sector Alarm har idag cirka 440 000 kunder.