Sector Alarm passerar viktig milstolpe: 200 000 kunder i Sverige

I veckan skrev Sector Alarm avtal med sin 200 000:e kund i Sverige. En enplansvilla i Falkenberg utrustades med komplett hemlarm för inbrott och brand. Det blev en glad överraskning för Åke och Ingela Zetterqvist som bor i huset när det ringde på dörren samtidigt som säkerhetskonsulten var i full gång med att installera larmet. Där stod Sector Alarms VD Jerker Krabbe med tårta och present.

-200 000 kunder i Sverige är en viktig milstolpe för oss. Det är klart att vi ska uppmärksamma det, säger en glad Jerker Krabbe.

De senaste åren har Sector Alarm vuxit rejält och är idag det snabbast växande säkerhetsföretaget på marknaden. Omsättningen har dubblats det senaste tre åren och bara i Sverige är antalet anställda över 600. Nästa år räknar Jerker Krabbe med att omsättningen passerar en miljard och antalet anställda ökar med ytterligare 50-100 personer.

-Vi står för trygghet – något som blir alltmer efterfrågat i samhället. Våra tjänster med direktkoppling till larmcentralenspelar en stor roll för att människor kan känna sig trygga i sina hem.

Åke och Ingela Zetterqvist i Falkenberg har nu installerat ett komplett inbrottslarm med rökdetektorer, kameradetektorer för bildverifiering och skalskydd på fönster och dörrar. Och det bästa av allt - direktkoppling till Sector Alarms larmcentral.

-Vi har haft inbrottslarm tidigare men det var inte kopplat till någon central och började dessutom krångla. Just när vi diskuterade att vi borde byta larm fick vi besök av en trevlig säljare från Sector Alarm. Det bästa är just kopplingen till larmcentralen. Vi behöver inte tänka på att ringa väktare eller polis om larmet går, säger Åke Zetterqvist.

För mer information – Jerker Krabbe, VD Sector Alarm.

Mobil:0702-14 90 66, mail: jerker.krabbe@sectoralarm.se

• Säkerhet

Den nordiska säkerhetskoncernen Sector Alarm är totalleverantör av tjänster inom trygghet och säkerhet för privata hem och företag. Under varumärket Sector Alarm erbjuder företaget privata hem och mindre företag en trygg miljö att bo och jobba i. Sector Alarm-koncernen grundades 1995 med huvudkontor i Oslo. Sector Alarm har en position som näst störst i Europa och har ledande positioner i Norge, Sverige och Finland, marknadsledande i Irland och är etablerade i Spanien och Frankrike. Sector Alarm har idag över 500 000 kunder och 1700 anställda.