Sector Alarm tog guld för andra året i rad

I går avgjordes Svenskt Mästerskap i Telefoni och Kundservice. För andra året i rad knep Sector Alarm topplaceringen och tog ännu en guldmedalj. Elisabeth Isberg, Customer Service Director på Sector Alarm, är mycket glad över utnämningen.

– Jag är oerhört stolt över våra fantastiska medarbetare. Varje dag är de redo att ta hand om våra kunder på allra bästa sätt och alltid med ett leende på läpparna. Att vinna detta pris i år igen är ett starkt bevis på att vi gör det riktigt, riktigt bra, kommenterar Elisabeth.

Svenskt Mästerskap i Telefoni och Kundservice startade 1992 av Radio Malmöhus. Idag genomförs mätningen av professionella undersökare i en Mystery Survey som ringer cirka 200 samtal till deltagande företag. Kvalitén på kundservice bedöms bland annat genom följande kriterier: allmän attityd, bemötande, engagemang, korrekt svar, kunskap, effektivitet, initiativ och tydlighet.

Sector Alarm tävlar i kategorin Handel & Support och har blivit uppringd under perioden augusti till november 2017.

– De som ringer upp bedömer t ex om man känner sig välkommen och får ett professionellt bemötande. Hur kunnig svarspersonen är och hur enkelt och tydligt de förklarar saker är andra exempel på de många saker som betygsätts. Vinsten är ett fint kvitto på att vårt fokus på kundservice ger resultat, säger Elisabeth.

Juryns motivering:
”Snabbt och trevligt får vi svar av agenter som både kunskap och vänlighet har. Kniviga frågor och telefonen går varm, varje samtal tas hand om som larm. Vinnare i klassen Handel & Support är Sector Alarm”.

Läs mer om Svenskt Mästerskap i Telefoni och Kundservice: www.smitelefoni.se

För mer information kontakta:

Elisabeth Isberg
Customer Service Director, Sector Alarm AB