Sector Alarm väljer Zenith

Nu står det klart att Sector Alarm väljer Zenith som ny mediebyråpartner. Samarbetet sträcker sig över flertalet marknader och omfattar mediestrategi, rådgivning, medieplanering och köp, internationell koordinering samt SEM/Performance. Samarbetet inleds i januari 2019.

Sedan Sector Alarms etablering 1995 har företaget utvecklats till att idag vara det näst största larmföretaget i Europa med mer än 500 000 kunder och 1 700 anställda. Samarbetet med Zenith sträcker sig över marknaderna Sverige, Norge, Irland, Finland, Spanien och Frankrike.

- Zenith har uppvisat exempel på god förmåga att skapa helhetslösningar, från strategisk kommunikation till säljdrivande. De har förstått varför vi har lyckats så bra hittills, att det är vår unika företagskultur och affärsmodell där fokus ligger på att alltid ha nöjda kunder och alltid prestera det bästa vi bara kan och sedan göra ännu lite bättre, säger Helene Löfgren, Marknadsdirektör Sector Alarm Sverige.

Anna Jonsson, Group Marketing Director på Sector Alarm, fortsätter ”De har förstått att vi vill vara så nära våra kunder som möjligt för att förstå deras behov och satt samman starka lokala Zenith team i varje land plus en organisation som säkerställer att vi delar med oss erfarenheter och best practice över landsgränserna. Zenith har även tydligt visat på vad en innovativ mediebyrå kan leverera idag och på vilket sätt de kan hjälpa oss att bli ännu bättre”.

- Vi är mycket glada för förtroendet och det ska bli mycket roligt att få inleda detta samarbete. Sector Alarm har en spännande historia och idag är de en av de ledande leverantörerna av larm i Sverige. Det långsiktiga målet är att bli det ledande företaget för trygghetslösningar i Europa. Vi hoppas att vi kan vara med och bidra i det arbetet, säger Anna Hjalmarsson, vd Zenith Sverige.

• Säkerhet

Sector Alarm är en totalleverantör av trygghet och säkerhet för privata bostäder och mindre företag. Sector Alarm har idag 200 000 kunder och är den näst största aktören på den svenska marknaden. Sedan etableringen 1995 har företaget utvecklats till att idag vara det näst största larmföretaget i Europa med 479 000 kunder och 1 700 anställda. Sector Alarm växer snabbt och har idag verksamhet i Finland, Irland, Norge, Sverige, Spanien och Frankrike. Sector Alarm har som långsiktigt mål att bli det ledande företaget för trygghetslösningar i Europa.