Få pantlån förfaller

Flera gånger har vi hört folk undra över hur man med gott samvete ska kunna köpa förfallna panter, när någon annan har "förlorat" sina ägodelar.

Ungefär 85% av alla som tar ett pantlån hos Sefina Pantbank hämtar ut sina saker igen. Av resterande 15% har många redan från början bestämt sig för att "sälja" sina värdesaker till oss. De vill alltså inte hämta sina saker igen, utan är mycket nöjda med problemfria pengar i handen - inget fotograferande, uppläggande av annonser på diverse söljsiter, köpare som ångrar sig etc. Om de själva däremot skulle ångra sig kan de ju alltid hämta ut sin vara igen.

Så, ni som har dåligt samvete - ha inte det. Vi sträcker oss alltid så långt det går för att alla som vill ska kunna hämta ut sin vara igen.

• Konst, antikviteter, auktioner

• låna pengar
  • låna penga
  • pantbanken
  • pantbank
  • guld

Sefina Svensk Pantbelåning är Nordens största pantbankskedja, grundad 1884 av Oscar Swartling. Sefina erbjuder lån med värdesaker som säkerhet till privatpersoner över 18 år och ingår idag i Sefinakoncernen. Under det brutna räkenskapsåret 2010-2011 uppgick omsättningen till drygt 250 miljoner kronor och företaget har ca 95 anställda och 22 kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg, Södertälje, Uppsala, Västerås, Örebro, Norrköping, Linköping, Gävle, Jönköping och Borås. Huvudkontoret finns i Stockholm.
I Sefinakoncernen ingår även Helsingfors Pantbank (Helsingin Pantti) som har 13 kontor i Finland.
Sedan december 2010 ägs Sefinakoncernen av Dollar Financial Group, (http://www.dfg.com) noterat på Nasdaqbörsen i USA.
För ytterligare information se www.sefina.se.

Nils Klevmarken

Presskontakt Operativ chef 0734-310760