”Din produkt, ditt ansvar”

Den 28 april bjuder Marknadskontrollrådet in till seminariet ”Din produkt, ditt ansvar 2017”.

Vart annat år anordnar Marknadskontrollrådet ett seminarium som riktar sig till tillverkare, importörer och distributörer och som heter ”Din produkt, ditt ansvar”. Nu är inbjudan ute för årets seminarium som hålls den 28 april i Stockholm.

Seminariet riktar sig till tillverkare, importörer och distributörer, särskilt lite mindre företag som kanske inte känner till regelverket så väl.

Vilka skyldigheter har jag som tillverkare, importör eller distributör? Vilka krav bör jag ställa på min leverantör? Vad händer om min produkt stoppas av Tullverket? Vilka regler gäller för e-handel? Hur återkallar jag en farlig produkt med fortsatt starkt varumärke? Hur kan jag få hjälp och stöd av myndigheter och branschorganisationer?

Dessa är några av frågeställningarna för dagen. Bakom arrangemanget står myndigheterna i Marknadskontrollrådet, Business Sweden, Svensk handel och Teknikföretagen.

Sista dagen för anmälan är den 13 april och seminariet är kostnadsfritt. För mer information och för att anmäla dig klicka här.

Har frågor gällande seminariet är du välkommen att kontakta Anna Stattin, Marknadskontrollrådets sekretariat, på e-post anna.stattin@swedac.se eller på telefon 08-406 83 10.

• Datasäkerhet