SEKAB kan bli Årets miljöföretag i kväll

I dag är jag extra stolt över att arbeta på SEKAB. Vi är en av tre nominerade till priset Årets miljöföretag i Örnsköldsvik som delas ut i kväll. Vår vd Anders Fredriksson är dessutom en av tre kandidater till utmärkelsen Årets företagsledare.

Vi är naturligtvis väldigt glada över båda nomineringarna, som är kvitton på den positiva utvecklingen i företaget. Arbetet för en miljömässigt hållbar utveckling genomsyrar hela SEKAB:s verksamhet. Att detta uppmärksammas med en prisnominering sporrar oss att arbeta ännu hårdare och fortsätta utveckla produkter som bidrar till minskad klimatpåverkan – oavsett om vi vinner i kväll eller inte.

Nomineringen av SEKAB:s vd Anders Fredriksson som Årets företagsledare ser vi som nominering av hela företaget. Insatserna från alla våra professionella medarbetare har varit avgörande för vår ökade lönsamhet.

Priset Årets miljöföretag delas ut av Örnsköldsviks kommun tillsammans med 7an Mediapartner. SEKAB är en av tre kandidater till utmärkelsen och vi har nominerats för vårt arbete med att förse samhället med långsiktigt hållbara kemiprodukter och biodrivmedel. Bakom utmärkelsen Årets företagsledare står Handelskammaren Mittsverige och Örnsköldsviks industrigrupp. Anders Fredriksson är nominerad för sin ”analysförmåga och drivkraft att leda ett viktigt omstruktureringsarbete”.

Vinnarna av båda priserna koras i kväll på Företagarkvällen i Fjällräven Center i Örnsköldsvik. Håll gärna tummarna för oss!

Kristina Nilsson, SEKAB
kristina.nilsson@sekab.com