SEKAB på främjanderesa till Brasilien med näringsministern

Förra veckan reste närings- och innovationsminister Mikael Damberg med en stor innovationsdelegation till Brasilien för att främja svenska företag och utveckla det innovativa och industriella samarbetet mellan Sverige och Brasilien. SEKAB var ett av de deltagande företagen, och det var en givande och inspirerande resa.

Ambassaden, Business Sweden och Tillväxtanalys anordnade ett industri- och innovationsseminarium om vikten av innovation, entreprenörskap och frihandel för ekonomisk och industriell utveckling. Mikael Damberg lyfte vikten av frihandel vilket har en stor betydelse för SEKAB och många andra svenska företag. Utvecklingen av den europeiska industrins konkurrenskraft är beroende av ökad frihandel.

Jag träffade representanter för Brasiliens Energidepartement och diskuterade utvecklingsmöjligheter för SEKABs ED95 bussbränsle. Vi har stora förhoppningar när det gäller bussbränsle på den brasilianska marknaden och det är mycket glädjande att intresset för våra frågor är stort.