Selam Sounds 22 juni: Tego Calderón (Puerto Rico), Dani M (SE)

Selam Sounds 22 juni: Tego Calderón (Puerto Rico), Dani M (SE)

Idag släpps biljetterna till Selam Sounds; sommarens bästa fest som slår till på Midsommardagen med grymma liveakter och 3 dansgolv!

Kvällen inleds med föredraget"The story of Reggaetón" med Nathan Hamelberg & Miguel Sida från "Each One Teach One".

Debaser Medis, Lördag 22 juni, Dörrar: 19-03

Artister

Tego Calderón:

Tego är född i Santurce, Puerto Rico, 1972 och uppväxt i Rio Grande och Carolina, områden i Puerto Rico som upprätthåller några av de starkaste afro-karibiska influenserna på ön. Hans musik är en experimentell förening av rå urban hiphop, poetiska västindiska rytmer och influenserna av tidig salsa.

Tego Calderón är en socialt medveten människa och en fulländad gatupoet, i spetsen för den Puerto Ricanska musikaliska och konstnärliga scenen. Med sig till Stockholm har han en ett 7-manna liveband! Tid:

Support: Dani M

Som ett av de hetaste nya namnen på den svenska scenen har Dani M på rekordtid blivit en stjärna! Sedan han lyftes fram av Labyrint för drygt ett år sen har den unge sångaren/rapparen staplat Youtube-hitsen på hög och är nu redo att börja släppa material i eget namn. 16 november släpptes Motstånd och Meningslös på Redline Records. Tid: 21.3

DJ's under kvällen:

Baren:
Allt från Hip-hop till Soca, Reggae/Dancehall och Afrobeats med
DJ Erykah, Dj Aissa, Miss DJ, Sister Justice!

Stora Salen:
Club Caribe (Latin)
samt Cocktailbaren
Esteban Nunes & Javi Espinosa (House)

Samtal:"The story of Reggaetón" - kl 20.00, Biosalongen

För mer information kontakta:

Osiel Ibanez, Producent

osiel@selam.se