Pasta Stellini - alla trender i en och samma burk

Pasta Stellini är en mustig maträtt med ena foten i det italienska och andra foten i det mexikanska köket. Stellini betyder liten stjärna, vilket syftar på pastasorten som serveras i en tomatsås med svarta bönor. Pasta Stellini är en komplett måltid som är ekologisk och KRAV-godkänd. Det finns en ökad efterfrågan både på ekologiska och vegetariska rätter till barn. På två år har den totala försäljningen av ekologisk barnmat ökat med 60 procent* och försäljningen av vegetariska rätter har också ökat med 25 procent*. Huvudingrediensen i pastasåsen är de nyttiga black eyed beans som ses alltmer i det moderna köket. - Vi har kryddat lite extra också för en mustig smak med bland annat ekologisk koriander, oregano och spiskummin, säger Anne Kolbrand, produktchef för Sempers ekologiska sortiment. Krämig laxpasta med broccoli - ny storfavorit på väg till alla barn Krämig laxpasta med broccoli är en unik fiskrätt med nordisk smak i kombination med alla barns favorit: Pasta! Fisk är nyttigt och lax är en så kallad bra fet fisk, med nyttiga fetter. Broccoli utnämns ibland till grönsakernas kung näringsmässigt, eftersom den är rik på antioxidanter, c-vitamin, folsyra och fiber. Laxpastan serveras i en härlig citrussås som gifter sig perfekt med den feta fisken. - Goda matvanor grundläggs tidigt och vi tror att en stor positiv bieffekt med denna rätt är att barnet lär sig tycka om den goda broccoli-smaken i sällskap av pasta och lax, vilket gör det lättare att servera ångkokt broccoli till barnen när de är lite större, säger produktchefen på Semper Ulrika Almerfors. PREMIÄR för Sempers nya Fruktbägare! Nu lanserar Semper goda och nyttiga fruktbägare. Fruktbägarna innehåller fyra 100 grams praktiska bägare fyllda med läskande fruktmos. Gott som mellanmål eller efter maten. En härlig nordisk smak hittar du i den ekologiska "Äpple och blåbär". Ett mer tropiskt alternativ finns i mumsiga och ekologiska "Banan, äpple och aprikos" och en svalkande sommarbägare finns i "Äpple, jordgubbe och svarta vinbär". Bägarna går att smaka från 4 månader. Ett måste för alla föräldrar på språng. Ekologisk Mild risgröt med banan Mild risgröt med banan har inget tillsatt socker, är berikad med vitaminer och mineraler och är lätt att tillreda. - Gröten är ofta det första man ger sitt lilla barn som smakportion och kvälls- eller morgonmål. Då vill man ha det allra bästa och många vill kunna välja ekologiskt, därför är vi glada att kunna erbjuda den första ekologiska risgröten på marknaden, säger Anna Cardelius, produktchef på Semper. ...Det kommer fler spännande nyheter i maj! Semper kommer med hela tio nyheter i maj, bland annat produkter som är enkla att ta med på vårens och sommarens utflykter, drickfärdigt och ätklart. Plus att vi utökar vår ekologiska familj. Vi återkommer med smakprover och mer information när det närmar sig. För mer information kontakta: Christina Lingdén, informationsansvarig Semper på tel: 08-50593126 / 0733-323126, christina.lingden@semper.se Bilder på produkterna finns på Sempers bildbank: http://semper.jms.se/. Logga in med användarnamn: semper.press och lösenord: nyheter2007. Bilderna ligger i en mapp under Barnmat som heter Nyheter februari 2007. Semper är ett av Sveriges mest välkända varumärken och erbjuder barn goda och näringsriktiga produkter som är bekväma och skapar trygghet hos föräldrarna. Semper grundades 1938 och har idag en marknadsandel på 58 procent i Sverige. Vi omsätter 700 miljoner SEK och har cirka 90 medarbetare. Läs mer på www.semper.se