Pressmeddelande -

Skattekungen.se hjälper gemene man med deklarationsfrågor genom automatisk beräkning.

Deklarationen är ångestladdad för många personer. Man vet inte hur den ska fyllas i eller vad som faktiskt går att dra av. Skattekungen.se vill ändra på detta, med några få frågor kan sajten hjälpa dig med att fylla i rätt information samt ge dig en uppskattning på hur mycket pengar du kan spara.

• Jag som är intresserad av ekonomi känner till att det finns flera skatteregler som gemene man missar att utnyttja. Tex kan studenter deklarera för dubbelt boende om du sommarjobbar på annan ort under studietiden. Dock var det inte många av mina vänner som var medvetna om detta. Då kom jag på idén att på ett enkelt sätt hjälpa till med deklarationen online för studenter, anställda, de som sålt bostad eller sålt värdepapper, säger Erik Södermark en av grundarna av Skattekungen.se

Erik Södermark studerar sin sista termin på Datateknik programmet vid Linköpings Universitet samtidigt som han driver två företag och har en deltidsanställning. När han väl är ledig passar han på att sova och ladda batterierna.

Tjänsten skattekungen.se är enbart startskottet för bolaget som har som vision att utmana många av samhällets stora komplexa, och vanligtvis dyra tjänster, för privatpersoner.

För mer information vänligen kontakta

Erik Södermark
Mail: mr.sodermark@gmail.com Telefon: 070-4439249

• Ekonomi

• avdragsgillt
  • deklaration
  • deklarera
  • skatt
  • skatteåterbäring
  • start-up

Semplicita AB driver idag skattekungen.se men lanserar flera tjänster inom kort . Oavsett inom vilken genre bolaget dyker upp är syftet att underlätta, bespara tid och förenkla för privatpersoner genom att förändra den branschen.