Semrén & Månsson topprekryterar ny VD

Semrén & Månsson arkitektkontor expanderar och rekryterar Anders Erlandsson till ny VD. Anders kommer närmast från tjänsten som kontorschef på Tengbom i Göteborg.
– Det här är en av våra viktigaste rekryteringar någonsin. Anders är en betydelsefull pusselbit i vår fortsatta utveckling, säger Magnus Månsson, koncern-VD på Semrén & Månsson.

Det är med närmare 30 års samlad erfarenhet, som operativ och administrativt ledande arkitekt, Anders Erlandsson inom kort tillträder tjänsten som VD. På meritlistan står tidigare arbetsgivare som Sweco och Norconsult, och närmst i tiden rollen som kontorschef på arkitektkontoret Tengbom.
Nu väntar nya utmaningar på växande Semrén & Månsson.

– Jag är hedrad att bli tillfrågad och ser det som en spännande utmaning. Semrén & Månsson är ett av få verkligt kvalificerade kontor som lyckats skapa god arkitektur över tid och jag är glad att få representera den gedigna kunskapen, säger Anders Erlandsson.

VD-posten innebär ansvar för den operativa driften och fokus på personalledningsfrågor. Tillsammans med Magnus Månsson, som fortsätter att vara aktiv i projekten, kommer Anders att stötta bolagets kontors- och studiochefer.

– Rekryteringen lägger grunden för vår fortsatta utveckling och möjligheten att expandera med bibehållen kvalitet. Anders passar väl in i den fas vi är inne i och jag ser fram emot att växa vidare tillsammans, säger Magnus Månsson.

• anders erlandsson
  • magnus månsson
  • semrén & månsson
  • semrén & månsson arkitektkontor ab

Semrén & Månsson arbetar utifrån den fasta övertygelsen att god arkitektur är lönsam och att moderna hus är tidståliga, hälsosamma och ger betraktaren en känslomässig upplevelse. Med över 40 års erfarenhet av stadsplanering, byggnadsutformning, inrednings- och produktdesign deltar vi i utvecklingen av modern samtidsarkitektur i olika delar av världen.