Vi förvärvar Pitney Bowes Interiör i Norge

1 oktober blir vi nummer 2 i Skandinavien.

Vi är mycket glada och stolta över att få välkomna våra nya norska kollegor i Edsbyn Senab AS. Det betyder att koncernen Edsbyn Senab AB blir Skandinaviens näst största inredningsföretag den första oktober 2013.

I och med köpet av Pitney Bowes norska interiörverksamhet öppnar vi helt nya möjligheter för både vår koncern, våra kunder och våra leverantörer. Förvärvet gör att vi får ta del av en fantastisk kompetens i Norge, vi säkrar distributionen av Edsbyns produkter på en av våra absolut viktigaste marknader och vi kan dela med oss av all den kunskap som finns i Edsbyn och Senab.

Affären påverkar inte bara vår norska verksamhet. Det kommer att påverka hela vår verksamhet i Skandinavien.

Se filmen ovan där Bengt Nilsson, koncernchef på Edsbyn Senab AB och Jörn Hansen, blivande VD på Edsbyn Senab AS, samtalar om vad samgåendet innebär för våra kunder, vår personal och våra leverantörer i hela Skandinavien.

Se www.edsbynsenab.com för mer information.

• Företagsinformation