Edsbyn Senab i strukturaffär - Stärker positionen som Skandinaviens näst största inredningsföretag

Edsbyn 2 februari 2015 – Genom ett samgående på den norska marknaden bildar Edsbyn Senab och Magnar Eikeland Gruppen det nya, gemensamt ägda bolaget Senab Eikeland AS. Det nya bolaget blir det största inredningsföretaget i Norge och innebär att koncernen Edsbyn Senab stärker positionen som Skandinaviens näst största i sin bransch.

Samgåendet innebär att Edsbyn Senab gör sin tredje strukturaffär i Norge på drygt ett år och syftar till att skapa nya affärsmöjligheter och kapacitet att genomföra affärer på alla nivåer. Samtidigt som det nybildade bolagets starka lokala förankring i Norge borgar för möjligheten att ge fortsatt god service åt kunder i alla storlekar.

Edsbyn Senab och Magnar Eikeland Gruppen äger vardera 50 % av det nybildade bolaget som kommer att ledas av Magnar Eikeland Gruppens vd Bjarte Bergsagel.

”Genom den här strukturaffären kommer vi att dra nytta av de ingående bolagens starka sidor och möta en marknad som i dag är relativt komplex med höga krav i alla led. I dag arbetar vi alltid med målet att lotsa våra kunder till lösningar där arbetsplatsen inte bara är funktionell, ergonomisk och flexibel utan också en spegel av organisationens varumärke och en stark konkurrensfördel”, kommenterar Bengt Nilsson, koncernchef, Edsbyn Senab AB.

Samgåendet är en naturlig fortsättning på det goda samarbete bolagen har i gruppen 3Chairs. Detta samarbete, som även omfattar Lindbakgruppen, kommer att fortgå som tidigare.

För mer information kontakta:

Bengt Nilsson, koncernchef, Edsbyn Senab AB bengt.nilsson@edsbyn.com, +46 73 073 26 00