Ledande inredningsaktören​ Senab etablerar sig i Luleå

Senab är en av Nordens ledande aktörer inom inredning och tjänster för företag och organisationer med fokus på kontor, hotell, restaurang och butik. Genom etableringen i Luleå stärker Senab sin position såväl regionalt som nationellt vilket är en del i företagets strategiska tillväxtplan. Luleå är ett viktigt nav i företagets norra region och genom etableringen ökar Senab också tillgängligheten för sina rikstäckande nyckelkunder.

Luleå är idag Sveriges 28:e största kommun och växer starkt med ett mångsidigt näringsliv inom stål- och teknikindustrin samt växande handels- och besöksnäring. Det tekniska universitetet med forskning i världsklass bidrar också till en stor inflyttning till staden vilket gör Luleå till en intressant stad för Senabs expansion.

– Genom etableringen gör vi en rejäl förstärkning av vår marknadsnärvaro och position i norra Sverige, säger Marcus Creutzer, Affärsområdeschef Senab Nord. Vi får också möjligheten att möta många av våra nyckelkunder på deras hemmamarknad, fortsätter Creutzer.

Senab har anställt två erfarna inredningssäljare som kommer att driva etableringen.

– Det är bra både för Senab och för våra kunder att vi nu etablerar oss i Luleå. Konkurrensen behövs på marknaden för att inredningsbranschen i den norra regionen skall utvecklas, säger Teamchef Frida Bergström. Vi får nu också bättre möjligheter att serva och hjälpa våra rikstäckande kunder, fortsätter Bergström.

– Vi kan med glädje konstatera att vi förstärkt vårt lag med kompetenta medarbetare och den verktygslåda som behövs för att nå den position vi har som målsättning att ta i norra Sverige, avslutar Marcus Creutzer.

För mer information, vänligen kontakta:
Marcus Creutzer, Affärsområdeschef Senab Nord, +46 765 01 10 94, marcus.creutzer@senab.com
Frida Bergström, Platschef Senab Umeå, +46 720 50 95 84, frida.bergstrom@senab.com

• Luleå

På Senab drivs vi av uppfattningen att stora idéer föds när det finns rum för kreativitet, där människor kan nå sin fulla potential och där förväntningar kan överträffas. Det har vi alltid gjort – ända sedan starten 1975.

Som en av Nordens ledande aktörer inom inredning och tjänster för företag och organisationer med fokus på kontor, hotell, restaurang och butik har vårt mål alltid varit att stärka våra kunders varumärken.

Vi ingår i Edsbyn Senab–koncernen och representerar alla stora varumärken i branschen och har också egen produktion och produktutveckling. I tillägg till våra lokala kontor finns vi idag även representerade i Asien och Nordamerika.