​Senab blir ny officiell partner till Stockholm Live

Senab och Stockholm Live har ingått ett strategiskt samarbete som gör Senab till officiell inredningspartner och leverantör av tillhörande tjänster till Stockholm Live. Det treåriga avtalet syftar till att utveckla en långsiktig affärsrelation, samt underlätta vid inköp av inredning till Ericsson Globe, Tele2 Arena, Hovet och Annexet.

Inledningsvis kommer Senab att stå för inredningen i Ericsson Globes nyrenoverade loger och planen är att inom ramen för avtalet också inreda de så kallade premiumytorna i byggnaden.

Stockholm Live har förutom möbler tillgång till samtliga tjänster i Senabs erbjudande. Bland annat Senab Workplace Strategy, där Stockholm Live får tillgång till kunskap och resurser avseende aktivitetsbaserade och verksamhetsbaserade arbetsmiljöer. Från förstudie och analys till ett fullt implementerande av nytt arbetssätt.

Som en av Nordens ledande aktörer inom inredning och tjänster med fokus på kontor, hotell, restaurang och butik har Senabs mål alltid varit att stärka kundernas varumärke, ända sedan starten 1975.

– Vi på Senab har sedan ett år tillbaka jobbat med en helt ny varumärkesplattform. Med en som vi anser, mycket tydligare profil, och nu med alla våra kompetenser samlade under ”ett” Senab, säger Mikael Grundén, VD Senab AB. Samarbetet med Stockholm Live är ett naturligt steg i vårt vidare bygge, där får vi både bättre exponering av vår nya ”kostym”, men kommer även in i ett sammanhang där vi kan möta våra kunder på ett helt nytt sätt. I samband med detta har vi även tecknat partneravtal med Hammarby Fotboll, AIK Fotboll samt Djurgården Fotboll och Hockey, detta för att få full exponering på de arenor som Stockholm Live driver.
– Vi ser fram emot ett år fullt av aktiviteter och bättre synlighet av vårt varumärke på nya arenor, avslutar Mikael Grundén.

– Vi på Stockholm Live är väldigt glada över att få Senab som Partner och ser fram emot ett spännande samarbete där vi tillsammans kan skapa inspirerande miljöer för våra kunders relationsskapande aktiviteter, säger Stefan Gustavson, Sales Director på Stockholm Live. Vi vill leverera minnesvärda upplevelser för våra besökare, en del i den upplevelsen är de miljöer vi erbjuder på våra arenor, och som vi har satsat mycket på de senaste åren inom ramen för våra premiumkoncept.

För mer information kontakta:
Mikael Grundén, VD Senab AB, 0765-33 51 33, mikael.grunden@senab.com

Daniel Stålbo, Marketing and Communications Director Stockholm Live, 073-377 59 52, daniel.stalbo@stockholmlive.com

OM SENAB
På Senab drivs vi av uppfattningen att stora idéer föds när det finns rum för kreativitet, där människor kan nå sin fulla potential och där förväntningar kan överträffas. Det har vi alltid gjort – ända sedan starten 1975.
Som en av Nordens ledande aktörer inom inredning och tjänster för företag och organisationer med fokus på kontor, hotell, restaurang och butik har vårt mål alltid varit att stärka våra kunders varumärken.
Vi ingår i Edsbyn Senab–koncernen och representerar alla stora varumärken i branschen och har också egen produktion och produktutveckling. I tillägg till våra lokala kontor finns vi idag även representerade i Asien och Nordamerika. Besök oss på www.senab.com.

OM STOCKHOLM LIVE
Stockholm Live driver Nordens mest besökta arenor i form av Ericsson Globe, Hovet, Annexet, Tele2 Arena och attraktionen SkyView i Stockholm, samt Friends Arena i Solna. Varje år besöker ca 3 miljoner människor Stockholm Lives arenor och de över 330 idrotts- och underhållningsevenemang som de gästas av. Stockholm Live är en del av AEG, Anschutz Entertainment Group, ett världsledande företag inom idrotts- och underhållningsevenemang. För mer information, se www.stockholmlive.com samt www.aegworldwide.com.