Rocklunda Idrottsplats tecknar LOI med Sens avseende Energirationalisering

SENS tecknar LoI med Rocklunda Fastigheter

Rocklunda fastigheter AB och SENS AB har tecknat ett ”Letter of Intent” med målsättningen att kunna ingå en totalentreprenad för att genomföra energieffektiviseringsåtgärder vid idrottsanläggningen Rocklunda givet att besparingar och investeringar ser tillfredställande ut.

Den av SENS föreslagna energilösningen innebär att återvunnen energi samlas och lagras för att användas när behoven finns Vi kommer med detta visa att våra produkter och innovationer erbjuder fördelar och skapar värden för att lyfta idrottsplatser till morgondagens standard som hållbara och resurseffektiva anläggningar.

För ytterligare information vänligen kontakta:

SENS AB

Jan Egenäs

jan.egenas@sens.se

Arvid Svensson

Björn Sandvall

bjorn.sandvall@arvidsvensson.se

• Miljöteknik, återvinning

Vi Sparar årstiderna för att återanvända dem när det behövs!

Vi laddar in sommaren i ett energilager för återanvändning under vintern, desamma gäller vinter för återanvändning under sommaren.

Förutom årstiderna tas även övriga energiöverskott tillvara och laddas in i borrhålslagret, exempel på överskott som kan användas: • Värme/kyla från en eller flera fastigheter.

Överskottsenergi av närliggande verksamhet, exempelvis:  Skolor, Vårdlokaler, Idrottsanläggningar, Simhallar , Hotell & Restauranger, etc.

Överskottsenergi från närliggande fjärrvärme – och fjärrkylaproduktion .