SEEC håller snabb takt och nyrekryterar teknisk säljare och energiexpert

En ökad efterfrågan på SEEC:s energilager gör att vårt kompetensbehov ständigt ökar. Därför stärker vi nu organisationen med nyrekryteringen av Mattias von Malmborg som teknisk säljare och energiexpert.

SEEC:s senaste tillskott, Mattias von Malmborg, är civilingenjör med bred teknisk kompetens och lång erfarenhet inom energiteknik. Han kommer närmast från WSP Environmental där han arbetat med energifrågor och miljöklassningar av byggnader. Han har dessutom tio års erfarenhet av värmepumpsbranschen där han har arbetat inom alla delar i leveransprocessen - från försäljning till installation. Tidigare har han även arbetat med energieffektiviseringar för Sveriges kommuners fastighetsbestånd i den så kallade Energy Performance Contracing-modellen.

- Behovet av energieffektiva lösningar för uppvärmning och kylning av fastigheter växer. Det gäller såväl nybyggnation som för äldre fastigheter. Det känns därför spännande att få arbeta med SEEC:s patenterade energilager som ger både ekonomiska som miljömässiga fördelar för våra kunder. Dessutom ser jag fram emot att få bli en del av ett team med stark drivkraft och mycket hög kompetens inom området, säger Mattias.

- Vi hälsar Mattias varmt välkommen och är övertygade om att han kommer att bidra med sin tekniska kompetens och erfarenhet inom energiteknikområdet, kommenterar Johan Larsson, sälj- och marknadsdirektör för SEEC.

Johan Larsson, sälj- och marknadsdirektör SEEC, johan.larsson@seec.se, telefon: 073-370 07 48.

• mattias von malmborg
  • seec
  • scandinavian energy efficiency co
  • johan larsson
  • nyrekrytering

• Stockholm

Cirka 20% av Sveriges totala energiförbrukning går åt till uppvärmning, ventilation och kylning av fastigheter. För att nå svenska och globala klimatmål måste ny teknik ta plats på arenan. SEEC erbjuder en effektiv lösning för ytor från 2 000 m2 och uppåt. Med vårt system lagras sommarens överskott av värme och används för uppvärmning under vintern. Kostnadseffektivt och med minimal miljöpåverkan.