SEEC växer via ännu en rekrytering

Vi ser ett starkt intresse för miljö- och kostnadseffektiv uppvärmning och kylning av fastigheter vilket ökat vår orderingång. Därför stärker vi nu organisationen med nyrekryteringen av Mikael Timmas som projektledare.

Mikael har mångårig erfarenhet av fastighetsbranschen både som konstruktör och projektledare.
Genom åren har han arbetat med många delar inom installation och bygg vilket har gett honom en bred kunskap inom fastighetsbranschen. Han kommer närmast från Skanska Nya Hem AB där han arbetat som projektledare.

– Energieffektiva lösningar är på frammarsch. Det ska bli både roligt och intressant att få arbeta med SEEC:s geoenergilager som smart tar tillvara på den värme och kyla vi har runt omkring oss och lagrar den i marken. Tekniken i sig är inte ny, men sättet att styra och optimera borrhålslagret är unikt. SEEC:s patenterade geoenergilager är utvecklat för fastigheter från 4 000 m2 och uppåt såsom bostads-, kontors-, industri- och lagerfastigheter, säger Mikael.

– Vi hälsar Mikael varmt välkommen och är övertygade om att han kommer att bidra med sin breda kompetens och erfarenhet av fastighetsbranschen, kommenterar Johan Larsson, VD för SEEC.

: Johan Larsson, VD SEEC, johan.larsson@seec.se, telefon: 073-370 07 48.

• Miljöteknik, återvinning

• fastighetsvärde
  • geoenergi
  • geoenergilager
  • uppvärmning
  • miljövänlig
  • klimatsmart
  • energilagring
  • energilager
  • borrhålsteknik

Av världens totala energiförbrukning går cirka 40 procent åt till uppvärmning, ventilation och kylning av fastigheter. För att nå svenska och globala klimatmål måste ny teknik ta plats på arenan. SEEC:s energilager är en effektiv geoenergilösning för fastigheter med ytor från 4 000 m2 och uppåt. Med vår lösning för uppvärmning och kylning kan primärenergin reduceras med upp emot 70-90 procent genom att energin lagras istället för att produceras. Sommarens överskott av värme lagras i borrhål och används för uppvärmning under vintern. Eller omvänt lagras kyla på vintern för att användas under sommaren. Borrhålslagret kan även användas för både värme och kyla vilket många kontors- och industrifastigheter har behov av. Välkommen till SEEC.