1-årsjubileum med vår kund MittMedia

Att implementera ett stort städuppdrag när kundens lokaler är spridda i en stor del av landet, kan vara en utmaning i sig. Om sedan uppstarten skall ske mitt i sommaren under semestertider kan det vara en ännu större utmaning att få allt att fungera problemfritt från första dag. ServiceCompagniet tog över uppdraget och startade 20 av MittMedias lokaler sommaren 2017 och kan nu summera det första spännande året av vårt samarbete. Uppdragen är framför allt belägna i Stockholm, Örebro, Mälardalen, Dalarna och Norrland och omfattar både kontor och tryckeriverksamheter.

Stefan Davidsson är Facility Manager inom MittMedia och var ansvarig för upphandlingen som genomfördes våren 2017. Stefan är övergripande ansvarig för fastighetsfrågor och har lång erfarenhet som uppdragsgivare av arbetsplatsservice. Stefan följer löpande upp vårt avtal och att våra leveranser lever upp till vad som avtalats. Vi frågade Stefan vad som utmärker ServiceCompagniet mest;

- Jag är imponerad över hur ServiceCompagniet utan problem kunde dra igång uppdraget på så många orter och dessutom mitt i sommaren. Vi har ett samarbete som fungerar mycket bra och något vi verkligen värdesätter är hur snabbt man reagerar och åtgärdar de ärenden som dyker upp längs vägen. Våra verksamheter är både stora och små ute i landet och vi uppskattar att även ett litet uppdrag tas på stort allvar, det är viktigt för oss. Uppföljningen fungerar klanderfritt, säger Stefan Davidsson, MittMedia

Maria Westling är ServiceCompagniets Key Account Manager för uppdraget till Mitt Media och summerar året;

- Man blir man glad när man får ett kvitto på att vårt konsekventa arbete med styrning och uppföljning fungerar i praktiken. Att hålla ihop stora nationella leveranser är ju vår huvudsyssla och det ställer höga krav på ordning och reda och vi har koll på detaljerna. I det här fallet har vi dessutom en kunnig och engagerad kund och det skapar bra förutsättningar för ett bra resultat, säger Maria som jobbat med nationella serviceleveranser på ServiceCompagniet sedan 2009.

Kort om MittMedia:
MittMedia är en av Sveriges ledande lokala mediekoncerner med ett tjugotal nyhetssajter, appar, 28 dagstidningar, gratistidningar och mycket mer. Mittmedia ägs i dag till 70 procent av Nya Stiftelsen Gefle Dagblad och till 30 procent av Stiftelsen Pressorganisation.

Läs mer om MittMedia på www.mittmedia.se