Nyhet -

Ännu ett stort nationellt uppdrag inom skol- och utbildningssektorn går till ServiceCompagniet

Nu senast var det utbildningsföretaget Miroi som sökte en stabil leverantör för en rikstäckande lösning inom lokalvård till sina ca 70 utbildningsenheter runtom i landet. Valet föll på ServiceCompagniet som visade sig vara bäst på alla punkter i upphandlingen. De faktorer som för Miroi vägde tungt i valet av samarbetspartner var bland annat en stark geografisk täckning och en tydlig leveransmodell med enhetlig struktur för uppföljning.

- ServiceCompagniet var bäst på alla områden, säger Elin Vingeskog, inköpsansvarig på Miroi. ”ServiceCompagniet kunde påvisa en gedigen erfarenhet av implementering och drift av liknande större kundhelheter och har påvisat en förmåga att snabbt kunna anpassa sin leverans till vår verksamhet och de ständiga förändringar som sker inom denna. ServiceCompagniet har en unik och spännande organisations- och leveransmodell som också tilltalar oss”.

- Implementeringen har redan påbörjats och vi räknar med att innan årets slut vara igång med i alla enheter, från Malmö till Kiruna säger Annika Jansen, VD på ServiceCompagniet, som är mycket nöjd med att ytterligare en stor aktör inom skola och utbildning valt ServiceCompagniet som nationell leverantör av professionell lokalvård och närliggande tjänster.

Miroi är en av landets ledande företag inom arbetsmarknadsprogram, utbildning och rekrytering. Läs mer på www.miroi.se

• ServiceCompagniet
  • komplexa servicetjänster