ServiceCompagniet tar över all lokalvård inom Finnvedens Lastvagnar

Den 1:a juli 2016 tar ServiceCompagniet över ansvaret för all lokalvård inom Finnvedens Lastvagnar. Finnvedens Lastvagnar är återförsäljare av Volvo lastvagnar och tillhandahåller service och reservdelar på 19 orter i Småland, Blekinge, Skaraborg och Skåne.

Uppdraget avser städning av kontor, butik, personallokaler samt vissa periodiska insatser i verkstad och lager.

Det som vägde in i valet av leverantör var bland annat ServiceCompagniets lokalt starka förankring inom den geografi där Finnveden Lastvagnar är etablerade, samtidigt som vi har en övergripande kontakt för all samordning. De två utförarbolag som kommer att ansvara för merparten av leveranserna är Skaraborgs Städ och HS Service&Support.

• Vi är såklart jätteglada över detta förtroende och att vi på flera områden kunnat erbjuda den bästa lösningen för Finnvedens Lastvagnar, som sökte en stabil partner för ett långsiktigt samarbete, säger Annika Jansen som är VD på ServiceCompagniet. Vidare är det extra roligt med en kund som har ett starkt fäste inom en geografi där vi har en väldigt stark lokal förankring men där det vanligtvis inte landar så många av våra nationella uppdrag. De flesta uppdragen brukar annars vara koncentrerade till storstadsregionerna.

Läs mer om Finnvedens Lastvagnar på: www.finnvedenslast.se

• rikstäckande lokalvård