ServiceCompagniet erbjuder nu Svanenmärkta städtjänster i hela landet

Två av ServiceCompagniets fem delägarbolag, Inspira och Skaraborgs Städ var föregångare i branschen och bland de första städföretagen i världen som kunde erbjuda Svanenmärkta städtjänster. Nu har även övriga tre delägarbolag; Sesab, Norrlands Miljövård och Västmanlands Städ & Flyttjänst fått sina välförtjänta kvitton på ett starkt miljöengagemang.

- Idag är vi oerhört stolta över att samtliga ServiceCompagniets delägarbolag är certifierade enligt Svanen, säger Annika Jansen, Chef Nationella Affärer inom ServiceCompagniet. Nu levererar vi Svanenmärkta städtjänster i hela landet, vilket vi vet har stor betydelse för många av våra nationella kunder som vill ta ett stort ansvarstagande inom miljöområdet.

Rent konkret innebär Svanenmärkta städtjänster en begränsad förbrukning av rengörings- och tvättmedel. De medel som används innehåller inga ämnen om klassificeras som miljöfarliga eller hälsovådliga. Dessutom ligger det i Svanens licenskrav att se till att transporterna minimeras och att personalen är uppdaterad och lever upp till kraven i den dagliga verksamheten. Svanenmärkningen fungerar även som en form av oberoende garanti för våra kunder som vill ta ett eget miljöansvar.

• västmanlands städ&flyttjänst
  • skaraborgs städ
  • sesab
  • norrlands miljövård
  • inspira
  • miljö städning
  • Svanenmärkta städtjänster
  • rikstäckande städning
  • rikstäckande lokalvård
  • komplexa servicetjänster
  • ServiceCompagniet
  • miljömärkt lokalvård

ServiceCompagniet är en branschledande aktör på den svenska marknaden och erbjuder rikstäckande tjänster inom yrkesmässig städning med närliggande serviceområden.