Energibolagen upplevs kraftlösa i sina kundprocesser

Pressmeddelande   •   Apr 03, 2013 07:00 CEST

När resultaten och nomineringarna från ServiceScore® 2013 ligger klara inför prisutdelningen den 10:e april, kan man se att det är ett område där de stora energijättarna inte har någon kraft och det är när det gäller att ge service till sina kunder. I topp ligger istället mindre aktörer som förmodligen sett sin möjlighet att konkurrera inom detta område.

Om det är någon bransch eller sektor som har en produkt som är svår att jämföra på annat är pris är det just energi. Det borde vara desto viktigare för varje aktör att hitta andra sätt att bygga relation till sina kunder än via ett lågt pris. De tre nominerade energibolagen är;

Energi

Mälarenergi

Skellefteå Kraft

Telge Energi

Mätningen genomförs med hjälp av ett riksrepresentativt urval via Cint (webbpaneler med över 400 000 panelister).  Utnämningarna i ServiceScore® bygger på över 2000 svenska konsumenters svar på hur olika företag ger dem service!

För mer information om ServiceScore® 2013;

Anders Örtengren   Satish Sen

ServiceScore®  ServiceScore®

anders@mistat.se  satish@k-scope.se

www.servicescore.se serviceupplevelser från verkligheten!