5 Viktiga faktorer för framgångsrik mobil SEO-strategi 2014

Konsumenterna förlitar sig mer än någonsin på sina smartphones för att hjälpa dem att handla varor och tjänster.
Att anta en framgångsrik mobil SEO-strategi under 2014 kommer utan tvekan att ge din organisation en konkurrensfördel.

mobil-seo-strategi

Studien Mobile Path to Purchase Study performed, genomförd av Nielsen på uppdrag av Google, understryker vikten av en genomtänkt mobil SEO-strategi under 2014. Undersökningen visar b.la. att 74% av mobilanvändarna använder en sökmotor under sin inköpsprocess och att hela 83% av mobilanvändarna för avsikt att göra ett köp inom en dag. Utifrån studien avslöjades också 5 viktiga faktorer för mobil SEO-strategi 2014.

5 viktiga faktorer för att säkerställa din mobila SEO framgång 2014

1. Konsumenterna spenderar mycket tid för research via smartphone
    Konsumenterna spenderar 15 + timmar i veckan för research på sin smartphone och besöker i genomsnitt mobila webbplatser 6 gånger.
  2. Konsumentens research på mobil startar i en sökmotor
    Det är fler smartphone användare som direkt med en sökning börjar sin surfning och research efter produkter och tjänster än vad det är som går till en mobilsite eller app.
  3. Det geografiska läget har betydelse för den mobila användaren
    69 % av konsumenterna förväntar sig företagen ska vara inom högst ca 8 km avstånd från dennes geografiska placering.
  4. Att kunna göra avslut omedelbarhet är avgörande
    Mer än hälften av konsumenterna vill göra ett köp inom en timme efter att denne påbörjat sin research på smartphonen.
  5. Mobil påverkar inköp över kanaler
    93 % av de som använder mobilen till research går vidare till att faktiskt slutföra ett köp av en produkt eller tjänst. De flesta inköpen sker i fysiska butiker.

mobil-seostrategi-2014-sesn
Läs undersökningen Mobile Path to Purchase Study performed i sin helhet här.

För ytterligare information  kontakta:

Google+ | Twitter

• sesnordic seo