SEVAB Teknik majoritetsägare i CONCEPT i Göteborg AB

SEVAB Teknik förstärker i samband med förvärvet av aktiemajoriteten i CONCEPT i Göteborg AB sin position som komplett automations- och maskinleverantör.

CONCEPT konstruerar, tillverkar, bygger, installerar och driftsätter specialmaskiner/ produktionsutrustning helt anpassade till kunders önskemål och behov. CONCEPT har även utvecklat ett antal egna standardprodukter inom bl.a. hantering och montering.

- CONCEPT stärker oss på framförallt det mekaniska området genom sin erfarenhet inom mekanisk design. Tillsammans med en välutrustad mekanisk verkstad blir vi en komplett leverantör inom automation och maskinbyggnation säger Mikael Svensson, Vice VD SEVAB Teknik.

- SEVAB Teknik tillför oss en gedigen kunskap in el och automation. Bakgrunden till detta samarbete är i första hand att få båda bolagen att växa, att bli en stabilare leverantör på marknaden och erbjuda våra kunder ett än mer komplett erbjudande. Tillsammans med SEVAB Teknik kan vi också ta större projekt säger Ruth Westberg, VD CONCEPT.

CONCEPT Sweden startades 2010 har idag 14 antal anställda med sitt kontor och verkstad i Mölnlycke.

CONCEPT kommer drivas vidare som ett fristående företag och VD, Ruth Westberg och Försäljningsansvarig Lars-Erik Westberg är fortsatta delägare.

För ytterligare information kontakta:

Mikael Svensson, Vice VD SEVAB Teknik, 031-67 23 72, mikael.svensson@sevab-teknik.se

Ruth Westberg, VD CONCEPT i Göteborg AB, 031-14 20 40, ruth.westberg@conceptsweden.se

www.sevab-teknik.se

www.conceptsweden.se