Pressmeddelande -

Rigoletto mötesplats för branscheventet Upplevelseindustrins Största Dag den 26 mars

SF Bio Konferens & Event samarbetar med Sponsrings & Eventföreningen genom att agera värd för branscheventet ”Upplevelseindustrins Största Dag” som hålls på biografen Rigoletto i Stockholm den 26 mars. Eventet som sker dagtid fortsätter på kvällen genom prisceremonin Gyllene Hjulet.

Den del av mötes- och upplevelseindustrin som ökar mest är sponsring och event. Idag beräknas sponsring och event representera cirka 16% av den totala reklaminvesteringen i Sverige, båda delarna ökade enligt IRM:s årliga mätning i samarbete med Sponsrings- och Eventföreningen.

"Genom ett ökat behov av personliga möten ser vi biografen som en spännande mötesplats. Den blir en brygga mellan kunden och dess målgrupper och vår arena är stark när det är viktigt att kommunicera ett budskap och bygga varumärke. Den har även en positiv association som blir till ett starkt mervärde. Vårt samarbete med SF Media möjliggör också att vårt erbjudande sträcker sig från reklam på duken och digitala kampanjer, till fysiska event och möten på biografer över hela Sverige. Därför är Sponsrings & Eventföreningen en mycket viktig plattform för vårt fortsatta lärande samt nätverkande med Sveriges ledande rättighetsinnehavare, sponsorer och event/kommunikationsbyråer”, säger affärsområdeschef Patrik Dyrendahl på SF Bio Konferens & Event.

Niklas Birgetz, VD på Sponsrings & Eventföreningen, säger, ”Det känns oerhört inspirerande att Sponsrings & Eventföreningen får förmånen att samarbeta med SF Bio! I takt med att branschen ändras och möten och event blir allt viktigare, behöver vi också utveckla våra mötesplatser och arenor för att bli konkurrenskraftiga. Att då få nyttja en traditionell men teknikmodern biograf och associeras med allt det positiva en biografupplevelse ger, kommer blir perfekt för årets häftigaste branschdag, Upplevelseindustrins Största Dag!”

Mer information samt anmälan till eventet finns på www.gyllenehjulet.se

SF Bio Konferens & Event
Patrik Dyrendahl
Affärsområdeschef
E-mail: patrik.dyrendahl@sfbio.se

Sponsrings & Eventföreningen
Niklas Birgetz
Tel:08-410 630 50
E-mail: niklas.birgetz@sefs.se
Webb: www.gyllenehjulet.se

• sf bio konferens & event
  • sf bio
  • rigoletto
  • patrik dyrendahl
  • niklas birgetz
  • sponsrings & eventföreningen
  • sponsring
  • mötesindustri
  • möten
  • konferens
  • event

SF Bio Konferens & Event är verksam på 16 orter i Sverige med 33 biografanläggningar och erbjuder salonger med konferensteknik för både mindre och större sällskap. SF Bio Konferens & Event är ett affärsområde inom SF Bio AB. För bokningsförfrågan ring: 0771 11 12 13.

Carina Olson

Presskontakt Försäljningschef SF Bio Möten & Event 08-680 36 41

Marina Ljungberg

Presskontakt Marknadsförings- och kommunikationsansvarig SF Bio Möten & Event 08-680 36 76