SF Bio Konferens & Event ny medlem i Green Meeting Industry Council

SF Bio Konferens & Event ny medlem i Green Meeting
Industry Council

SF Bio Konferens & Event fortsätter sitt arbete med att skapa miljövänliga events. Genom sitt nya medlemskap i föreningen Green Meeting Industry Council (GMIC) får Konferens & Event tillgång till ett nätverk med Sveriges ledande aktörer inom mötesindustrin som jobbar aktivt med miljö- och hållbarhetsfrågor.

– Vår mötesverksamhet behöver få tillgång till kunskap som ger oss möjlighet att formera ett hållbarhetsarbete som bland annat leder till ökad lönsamhet. Vi har tidigare i år miljöcertifierat biografen Rigoletto i Stockholm och nu tar vi nästa stora steg, säger Patrik Dyrendahl, affärsområdeschef på SF Bio Konferens & Event.

Lennart Johansson, vice president i Green Meeting Industry Council Sweden och tf vice vd på Göteborg & Co, kommenterar:
– SF Bios biografer skapar en ny spännande dimension som mötesindustrin behöver. Vår medlemsorganisation kan bistå med kunskap och nätverk som ger en skjuts i arbetet med hållbarhetsfrågor. Just nu ser vi ett stort intresse kring vår verksamhet och det är mycket glädjande.

Green Meeting Industry Council är en global organisation som är inriktad på miljö- och hållbarhetsfrågor inom mötesindustrin. Grundarföretagen i den svenska avdelningen är VisitSweden, Sleepwell, MCI Sweden, Stockholm Convention Bureau, Luleå Convention Bureau, Göteborg Convention Bureau, Visit East Sweden DMC, Stockholmsmässan, Svenska Mässan, Kista Mässan och Arenabolaget i Linköping. SF Bio Konferens & Event är organisationens 20:e medlem.

Läs mer på internet:
Om SF Bio Konferens & Event: www.sf.se/konferens
Om Green Meeting Industry Council: www.greenmeetings.info

För mer information kontakta:

SF Bio Konferens & Event
Affärsområdeschef Patrik Dyrendahl, 08-680 37 25
Patrik.dyrendahl@sfbio.se

• gmic sweden
  • gmic
  • csr

MÖTEN ÄR BÄST PÅ BIO! Biografen är den perfekta platsen för ditt nästa möte. SF Bio Konferens och Event finns på 16 orter med 33 biografanläggningar. Vi erbjuder salonger med konferensteknik för både mindre och större sällskap. SF Bio Konferens och Event är ett affärsområde inom SF Bio AB och ingår i Bonnier AB. För bokningsförfrågan ring: 0771 11 12 13.