Världsstjärnor samlas på Rigoletto i samband med Polar Music Talks

Polar Music Prize har valt biografen Rigoletto som mötesplats för sin internationella tankesmedja Polar Music Talks.

Eventet arrangeras den 26 augusti i samband med utdelningen av Polarpriset och lockar flera världsstjärnor till Stockholm. Förutom årets Polarprismottagare Kaija Saariaho och Youssou N’Dour kommer bland andra Bianca Jagger, John Paul Jones från Led Zeppelin, Margot Wallström och den amerikanska ambassadrisen Natalia Brzenzski samt den amerikanska musikbranschlegendaren Seymour Stein, att medverka.

– På Rigoletto får vi chansen att skapa ett riktigt bra event. Biografen erbjuder fantastiska mötesmöjligheter, säger Marie Ledin på Polar Music Prize.

Polar Music Talks är en heldag med möten, seminarier och diskussioner där syftet är att ta tillvara på den unika kompetens som samlas i Stockholm i samband med Polar Music Prize. SF Bio Konferens & Event är med och sponsrar arrangemanget.

– På SF Bio Konferens & Event är vi stolta över att återigen få förtroendet att vara med och arrangera ett så prestigefyllt event, säger Patrik Dyrendahl, affärsområdeschef Konferens & Event. Det är andra året i rad som Polar Music Talks går av stapeln på Rigoletto.

Kostnadsfri anmälan till Polar Music Talks via www.polarmusicprize.org/talks.

Polar Music Prize är ett internationellt musikpris som delas ut som ett bevis på exceptionella bedrifter som utförts inom skapandet och framskridandet av musik. Polar Music Prize instiftades 1989 av Stig ”Stikkan” Anderson.

Om SF Bio Konferens & Event: www.sf.se/konferens

Om Polar Music Prize: www.polarmusicprize.org

För mer information kontakta:

SF Bio Konferens & Event

Affärsområdeschef Patrik Dyrendahl, 08-680 37 25

Patrik.dyrendahl@sfbio.se

• patrik dyrendahl
  • rigoletto
  • polar music talk
  • polar music prize
  • marie ledin
  • kaija saariaho
  • youssou n´dour

MÖTEN ÄR BÄST PÅ BIO! Biografen är den perfekta platsen för ditt nästa möte. SF Bio Konferens & Event finns på 16 orter med 33 biografanläggningar. Vi erbjuder salonger med konferensteknik för både mindre och större sällskap. SF Bio Konferens & Event är ett affärsområde inom SF Bio AB.

För bokningsförfrågan ring: 0771 11 12 13 .