SF Anytime redovisar ett starkt 2012

Svenskarnas konsumtion av film på nätet växer. I en marknadsundersökning som SF Anytime lät genomföra i mars 2013 framgick det bland annat att antalet svenskar som hyrt film online ökat med 56 procent jämfört med tidigare år. 2012 ökade SF Anytime sin omsättning med 41 procent från 123 till 174 miljoner kronor.

– På den nordiska marknaden för transaktionsbaserad video on demand, som vi uppskattar till cirka 500 miljoner kronor 2012, är vi nöjda med utvecklingen. Men vi jobbar också kontinuerligt med att utveckla vårt erbjudande. Både vad avser utbudet av filmer som vi ständigt utökar men även tjänstens användarvänlighet och tillgänglighet på allt fler plattformar. Vår ambition är att alltid erbjuda kunden de mest aktuella filmerna, utan bindningstider eller återkommande avgifter. Du betalar bara för det du vill ha, säger Jonas Dahllöf, VD på SF Anytime.

2012 blir det tredje året i rad då SF Anytime redovisar en ökad omsättning med över 40 procent.

Hannes Rubaszkin, webbansvarig SF Anytime
E-post: hannes@sfanytime.com

SF Anytime är Nordens ledande Video-on-Demand-tjänst och ingår i Bonnier koncernen. SF Anytime startades 2002 och är i dag verksamt i sju länder. SF Anytime är tillgängligt via operatörer som Telia, Com Hem, Bredbandsbolaget, Canal Digital och Boxer. Tjänsten fungerar på PC och Mac, i Smart TV-apparater från Samsung, Panasonic och LG samt på Samsungs surfplattor. SF Anytime har ett brett filmsortiment som innehåller allt från de senaste storfilmerna från Hollywood till smalare kvalitetsfilm och tv-serier. Läs mer på sfanytime.com