BDS/Atoy går in som stödmedlem i SFVF

BDS/Atoy går in som stödmedlem i Sveriges Fordonsverkstäders Förening med omedelbar verkan. Initiativet innebär att BDS och Atoy vill visa att man stöder SFVF:s arbete till 100%.

– Vi ser positivt på att dialogen i vår bransch har bidragit till att våra verkstäder är ansluta till SFVF. Det är ett naturligt steg för oss på BDS att ansluta oss som stödmedlem i SFVF och visa att vi är föregångare för våra verkstäder. Vårt initiativ att ansluta oss till SFVF kommer att underlätta kommunikationen mellan bilägarna, våra verkstäder och oss vilket gynnar alla parter, säger Mats Wilhelmsson, konceptansvarig BDS.

– Att SFVF:s arbete leder till att BDS, som många andra företag, organisationer och kedjor, vill ansluta sig som stödmedlem visar att vi gör branschnytta. Ju fler som är med i SFVF, desto större trygghet för bilägaren och verkstäder. På vårt senaste möte i branschen med ARN och Konsumentverket diskuterades bland annat medlemskap i branschföreningar. Det här är ytterligare ett kvitto på att SFVF gör nytta, säger Bo Ericsson vd för SFVF.

– Sveriges Fordonsverkstäders Förening har på många sätt visat att en bra verkstadsförening behövs. Att vi också får ta del av SFVF:s övriga erbjudanden för att öka kompetens och medvetenhet om utvecklingen i branschen ytterligare, vilket ligger helt i linje med BDS fokus på kvalitet, säger Mats Wilhelmsson.

För ytterligare information, kontakta:

Mats Wilhelmsson, Atoy Konceptansvarig BDS, 08-632 74 32
Bo Ericsson, vd SFVF, 08-519 475 11

Om BDS

BDS är en rikstäckande kedja som driver bildelsbutiker och bilverkstäder på ca 200 platser i Sverige. BDS butiker och verkstäder drivs främst av egna företagare med många års erfarenhet av bilar. Vi servar och reparerar alla bilmärken fackmannamässigt och med kvalitetsprodukter från välkända varumärken, helt i linje med biltillverkarnas krav för att du som bilägare ska känna dig trygg. BDS ägs och drivs av Atoy Automotive som är ett familjeägt företag i tredje generationen med över 80 års erfarenhet av bilbranschen. Atoy finns i dag i Sverige, Finland, Estland och Lettland och omsätter över 100 miljoner Euro.

Sveriges Fordonsverkstäders Föreningen (SFVF) är en branschförening med över 2 100 anslutna verkstäder som samverkar med myndigheter, verkstäder och andra företag på den svenska bileftermarknaden. Vi bevakar, informerar och är med och påverkar regler, lagar och övergripande beslut i branschen för att förbättra villkoren både för bilägare och verkstäder.